ویژهیادداشت

پیام ابقای شهردارقم

یادداشتی از محمد شایگانی تحلیل گر مسائل شهری ؛

با ابلاغ نامه تمدید ماموریت شهردار قم از سوی وزارت علوم ، دکتر سقائیان نژاد بمدت یکسال دیگر و تاپایان عمر شورای اسلامی شهر قم یعنی اواخر مرداد ۱۴۰۴، شهردار قم ماند.
خرداد ۱۳۹۴ بود که سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار سابق اصفهان با پیگیری‌های نماینده قم و رییس وقت مجلس شورای اسلامی دکتر علی لاریجانی وبنا به درخواست برخی علمای قم و اصفهان بعنوان شهردار قم انتخاب و فعالیت خود را آغاز نمود.
به هرحال وی که ۱۲ سال شهردار اصفهان بود با کارنامه قابل قبولی به شهر قم آمد و در ۹ سالی که تاکنون شهردار قم بوده تحولاتی در شهر ایجاد کرده است که نمونه های آن را در بازگشایی های بلوار های جدید ، افزایش فضای سبز ، احداث مراکز تفریحی و غیره می‌توان دید .
با این وجود مانند هر فردی ، ایشان هم در عملکرد خود نقاط ضعفی داشته و دارد ،چرا که باتوجه به عقب ماندگی های تاریخی این کلانشهر در حوزه های مختلف امکان برطرف کردن همه آنها در دوره زمانی امکان پذیر نبوده است و براساس اولویت های که در نظر داشته است پروژه های متعددی درحوزه های زیرساختی انجام شده که موافقان ومخالفان وی بر آن اذعان دارند. در دوسال اخیر نیز توجه بیشتر به مناطق محروم همانند محله دروازه ری و جمکران وغیره نیز در دستور کار قرار گرفته است و در موضوعات فرهنگی شهر قم نیز با وجود اینکه شهرداری وظیفه قانونی نداشته است حضور پررنگی داشته است که متولیان امر در شهر قم همواره از اقدامات شهرداری تقدیرنموده اند.
بنا بر همین دلایل از دو سال گذشته تاکنون با اختلاف بین اعضای شورای شهر در خصوص عملکرد شهردار و تقسیم آنها به دو گروه ۶ و ۷ نفره ، ماندن یا نماندن وی در این سمت هر از چند گاهی نقل محافل شده تا اینکه یکشنبه شب 10 تیرماه با ابلاغ نامه وزارت علوم ایشان در شهرداری قم ماندنی شد .
با وجود این اختلافات شهردارقم وبی توجه به آن با تمام توان در دوسال گذشته به فعالیت های خود در حوزه های مختلف ادامه داده است و این شرایط مانع اجرای پروژه های مختلف نشده است و همچنان شاهد افتتاح و بهره برداری و آغاز عملیات پروژه های شهری هستیم.
به هر روی در این شرایط فعلی شورا ، ضروری است اعضای موافق و مخالف شورا دست از اختلاف بردارند ویا حداقل آن را مدیریت نمایند و بدانند ادامه این اختلافات توسعه شهر را با مشکل مواجه می‌کند و نهایتا دودش به چشم مردم خواهد رفت. ودر طول یکسال پیش روهمه اعضای محترم شورای اسلامی شهر با تعامل ،هماهنگی و همدلی بیشتر به کمک شهردار بیایند تا شاهد تحقق پروژه های مهم شهری باشیم و نام نیک و ماندگاری از خود به یادگار بگذارند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/7qgb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا