ویژهیادداشت

مشکل حضوربانوان درورزشگاهها چگونه حل می شود؟

یادداشتی از دکترعلی محمدی عضو هئیت علمی دانشگاه؛

تعیین تکلیف برای  یک مطالبه اجتماعی مستلزم رعایت قانون،شرع وانعطاف دربرنامه ریزی  داخلی با هدف رعایت قوانین بین المللی است اگرمتولیان دراین موضوعات تصمیمات لازم اتخاذ نکنند وبرای حفظ موقعیت خود گاهی به نعل بزنند گاهی به میخ حکایت حضوربانوان ما در ورزشگاه ها می شود.

اینکه نه مشکل را حل می کنیم ونه جواب اغنای به افکار عمومی می دهیم نتیجه آن می شود که از بیرون با فشاربرای ما تعیین تکلیف می کنند.موضوع حضوربانوان درورزشگاهها قبل از اینکه یک مطالبه ورزشی باشد دستخوش مسائل سیاسی وجناحی قرار گرفته وبیشترین آسیب آن مثل خیلی از مسائل به مردم برمی گردد.!

انتظارمی رفت با گذشت چهاردهه ازپیروزی انقلاب مسائلی مانند حضوربانوان در ورزشگاهها بموقع مورد بررسی ومتناسب با ارزش های حاکم بر جامعه بومی سازی می شد بی توجهی به این موضوعات مهم فرصت را در اختیاردشمنان داخلی وخارجی قرار می دهد که هزینه های اجتماعی زیادی را به جامعه تحمیل کنند.

ای کاش مسئولین بجای انکارو برخورد شعاری با موضوع ورزش بانوان بسترهای لازم برای حضور آنان را با برنامه های اصولی فراهم می کردند تا اینگونه با فشارهاو هجمه های داخلی و بین المللی مواجه نباشیم.اکنون وقت آن است که با شجاعت وتدبیروعقلانیت وپذیرش مسئولیت اجتماعی خود در خصوص حضوربانوان در ورزشگا هها تصمیم درست اتخاذ نمائیم واین موضوع را بیش از این به حال خود رها نکنیم.

این مهم در سایه اراده جمعی واحترام به نظر علمای دینی با بسترسازی های لازم از نظر رعایت شئونات اسلامی شدنی است بشرط اینکه اجرای این پروژه مهم اجتماعی ورزشی را به مدیران صالح ودغدغه مند با سابقه دینی وانقلابی از جامعه ورزش واگذار کنیم .

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/i9yl

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا