ویژهیادداشت

مشارکت بالا در سایه وحدت ملی

به بهانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

ندای قم ،دکتر علی محمدی / عضو هیات علمی دانشگاه ؛ سال 1360وقتی دشمن از تجاوز و تحقق اهداف شوم خود در حمله به ایران شکست خورد من با گوش های خودم در سنگر های خاکی پاسگاه زید ازتحلیل کارشناسان سیاسی دنیا شنیدم که اعلام کردند جمهوری اسلامی از طریق حمله نظامی از بین نمی رود.
راهبردی که از همان زمان طراحی شد ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم به بهانه های مختلف توسط عوامل داخلی و خارجی بود.قصد من این نیست که الان بگویم این راهبرد چقدر موفق بوده است. اما بعنوان یک فعال حوزه فرهنگی می توانم بگویم بعضی از ارزش ها کاملا تحریف و بیشتر منافع گروهی و حزبی ناخواسته جایگزین منافع ملی شده است.
جالب اینکه همه هم خود را محق و اصلح و در خط ولایت می بینند. مگر رهبر معظم انقلاب بارها نفرمودند به این مضموم که این دسته بندی های سیاسی را در کشور قبول ندارم چرا و با چه اهدافی گروهی خواسته یا نا خواسته بجای تلاش در جهت وحدت ملی مدام به دیگران اتهام اصلاح طلب واصول گرا می زنند تا اهداف گروه ومنافع خود را دنبال کنند .
براستی چه کسی از این تفرقه وانگ زدن ها سود می برد.چرا عده ای خود را جلوتر از ولایت می دانند.وبدون توجه به سخنان رهبری در نوشته ها وکلمات خود بر طبل تفرقه ونفاق می کوبند. اگرشاقول خود را با شهدا تنظیم کنیم آنجائیکه خطر و جانفشانی بود آنان در صف اول بودند اما آنوقت که بساط غیبت،تهمت و تقسیم غنایم پهن بود آنان فراری بودند.
دوستان وهمراهان عزیز کشور در شرایط حساسی قرار دارد که مشارکت بالا در انتخابات پیش رو ضامن خون شهدا ونظام مقدس جمهوری اسلامی قطعا تلاش برای تفرقه افکنی واتهام زنی باعث دلسردی مردم وکاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.واین یعنی کاهش اعتماد اجتماعی وافزایش تهدید های داخلی وخارجی.
براستی چه اتفاقی افتاده است که همه به اسم شهدا و حفظ ارزش ها اینقدر شجاعانه توهین،دروغ و بساط بی تقوایی را گسترانده وبی پروا خود را برتر ودیگران را محکوم می کنند. ملت بزرگ ایران به بلوغ سیاسی رسیده وقدرت تشخیص دارند وظیفه همه ما تشویق آحاد مردم به وحدت ویکدلی برای شرکت در انتخابات پر شور باشد.
راهبرد مشارکت ۷۰ درصدی در سایه وحدت ملی در انتخابات پیش رو امکان پذیر است اگر منافع ملی را بر منافع شخصی،حزبی وگروهی ترجیح دهیم همان کاری را که شهدا کردند وآسمانی شدند امروز نوبت ماست.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/soyw

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا