ویژهیادداشت

مردم پای کار حفظ نظام

به بهانه برگزاری انتخابات 11 اسفند؛

ندای قم / سید رضا دهناد/ کارشناس مسائل سیاسی؛۱- روز جمعه مردم بر اساس وظیفه دینی و ملی پای صندوق های رای حاضر خواهند شد شاید در طی ۴دهه گذشته تا این حد دشمن به عدم حضور مردم در پای صندوق های رای امید نبسته است و با هدف خانه نشین کردن مردم در روز انتخابات سنگین ترین جنگ‌روانی خود را به راه انداخته است.
اگرچه بخش اعظمی از خوراک عملیات روانی دشمن با کمال تاسف توسط بعضی از اشغال گران مناصب مهم مدیریتی بویژه در حوزه های اقتصادی تامین می شود که فعلا در این مقال فرصتی برای پرداختن به مصادیق آنها نیست اما آنچه تا حدود زیادی خیال علاقمندان واقعی انقلاب را راحت می کند بصیرت مردم و تبعیت پذیری آنها از رهبری معظم انقلاب است مردم بزرگوارری که با رفتار کریمانه خود هیچگاه ضعف عملکرد بعضی از کارگزاران نظام در هر سه قوه را به حساب اصل نظام نمی گذارند و در بزنگاه های سیاسی با نگاه به ستارگان درخشان انقلاب اسلامی همچون همچون شهید سردارسلیمانی که قطعه قطعه شد و شهید حججی که برای حفظ نظام اسلامی سربازی کرد امید دشمن را به یاس تبدیل خواهند کرد .
۲- اگر بخواهیم یک مقایسه تطبیقی بین انتخابات های مختلف داشته باشیم بدون تردید انتخابات مجلس مهم‌ترین انتخابات کشور است چراکه اثر انتخاباتی مانند رییس جمهوری و یا شورای شهر و امثالهم تقریبا محدود به همان دوره خواهد بود اما اثر انتخابات مجلس شاید چندین دهه بماند . نماینده می اید و می رود اما قانونی که مصوب می کند ممکن است تا یک قرن بر مناسبات مردم اثر گذار باشد! بنابر این تشکیل مجلس قوی می تواند اصلی ترین زیر بنای حکمرانی خوب را تضمین کند.
۳-در شرایط فعلی که بنا بر دلایلی بعضی از شکاف‌های اجتماعی اتفاق افتاده است و دشمن به این روزنه ها امید بسته است این انتخابات می‌تواند نمادی از وحدت و همگرایی دینی و ملی باشد، هم در برابر عمیق‌تر شدن شکاف‌های اجتماعی و هم در برابر شرایط منطقه‌ای و تهدیدهایی که با آن مواجه هستیم ، مشارکت حداکثری در انتخابات می‌تواند به عنوان یک پشتوانه ملی برای کشور و نظام باشد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
۴- گرچه اشکالات اساسی به روش های تایید صلاحیت کاندیداها وجود دارد اما در بین افراد تایید صلاحیت شده از گرایش های مختلف فکری و سیاسی وجود دارند که می توانندذایقه های مختلف رای دهندگان را پوشش دهند بنابراین با تحقیق و بررسی می توان از میان همین تعداد ، کاندیدای اصلح را انتخاب نمود پیشنهاد حقیر این است که نمایندگانی که از صندوق های رای بیرون می ایند به خرد جمعی توجه بیشتری داشته باشند ‌‌و در حیطه انجام وظایف قائم به خویش نباشند بلکه نظرات نخبگان ، صاحبان تجربه و‌ عقلای جامعه را به مجلس منتقل کنند تا ضریب عقلانیت قوه مقنن افزایش یابد .
حضرت امام خمینی (ره )فرمودند مجلس باید عصاره فضایل ملت باشد برای تحقق این رهنمود بنیانگذار جمهوری اسلامی که متاسفانه بر زمین مانده است باید سخت تلاش کنیم.
۵- و‌کلام آخر اینکه رای دادن حق ماست در هر شرایطی باید از حق خود استفاده کنیم قهر با صندوق یعنی حق انتخاب را به دیگری واگذار می کنید که نتیجه اش ممکن است دلخواه شما نباشد.با حضور حداکثری در پای صندوق رای خرد جمعی را به مجلس شورای اسلامی هدیه کنیم‌.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/f6yr

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا