ویژهیادداشت

مدیریت جهادی قداست دارد

یادداشتی از دکترعلی محمدی عضو هیات علمی دانشگاه؛

درحالی برخی از مسئولین سخن از مدیریت جهادی می کنند انگار شب وروز در خدمت مردم ودر شرایط سخت وبحرانی خواب وخوراک ندارند واین تلاش شبانه روزی کاملا در زندگی روز مره مردم نمایان است.
استفاده از واژه مدیریت جهادی قداست خاص خود رادارد مدیریت جهادی تداعی بخش مدیریت در دوران دفاع مقدس است مدیریتی که همراه ایثار وگذشت بود وقتی صحبت از مدیریت جهادی می شود ناخداگاه یاد شهدا وشهیدان شاخص مثل شهید زین الدین می افتیم هرجورکه بخواهم این واژه رابرای برخی ازمدیران امروز معنا کنیم جفا به شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است .
آنجائیکه در سخت ترین شرایط جنگ فرمانده میدان جلوتر از سربازانش در مقابل دشمن ایستاده ومی جنگید آیا مدعیان مدیریت جهادی امروزبراساس این مکتب در میدان خدمت حضور دارند.درحالیکه آرزوی هر انسان آزاده ای حضوردرجریان انسان ساز راهپیمایی اربعین است ومردم با تمام مشکلات اقتصادی با عشق در این مسیر گام برمی داشتند .
انتظارمی رفت مدیران ارشد بجای تعجیل درتهیه بلیط هواپیما که ان شاالله پول آن از جیب خودشان بوده است ماندن در سنگرمسئولیت وانجام رسالت کاری خود را ترجیح می دادند وزودتر از بقیه در جلوی دوربین خبرنگاران تصاویرشان را از موکب های کربلا در رسانه ها منتشر نمی کردند شاید بپرسید مگر مسئولین حق ندارند به کربلا بروند پاسخ روشن است چرا اما بشرط اینکه به وظایف حد اقلی خود عمل کرده و بستر حضور مردم را بخوبی فراهم کرده باشند وآنگاه با درخواست مرخصی از هزینه شخصی هرجورکه راحت هستند به کربلا بروند.
وقتی صحبت از مدیریت جهادی می کنیم یعنی ایثارکردن یعنی دیگران را بر خود ترجیح دادند یعنی مراقبت در هزینه کردپول بیت المال ، داشتن مدیریت جهادی یعنی عبور از نفس وغلبه بر احساسات و علائق درونی به نفع مردم ،مدیریت جهادی یعنی خود را وقف مردم کردن بدون منت شاید به سبب مسئولیت موقعیت های فراوان شخصی برای مدیرفراهم باشد اما مدیر جهادی آنقدر خود ساخته است که با الگو گرفتن ازفرهنگ ایثار وگذشت دوران دفاع مقدس فرصت خدمت به مردم را باهیچ کار مستحبی عوض نمی کند .
بد نیست یاد کنیم از مرحوم آیت الله العظمی نجفی مرعشی آنگاه که از او سوال می شود چرا شما به حج واجب نمی روید می گوید من مستطیع نیستم چون پول های در اختیار من امانت مردم است و مصرف خاص خود رادارد مراقب باشیم چی می گویم وچگونه عمل می کنیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/i6fv

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا