ویژهیادداشت

شاخص های برای انتخاب وزیرورزش و جوانان

ندای قم ،یادداشتی ازعلی محمدی عضو هیات علمی دانشگاه؛

اخبار نا امید کننده ای از افراد مطرح برای وزارت ورزش و جوانان به گوش می رسد.در حالیکه انتطار می رفت کمیته های مشورتی دولت چهاردهم در انتخاب افراد شایسته برای پست وزارت ورزش و جوانان علاوه بر توجه به مطالبات اجتماعی ومنویات رئیس جمهور منتخب افرادی را شناسایی و معرفی کند که موجب امید در جامعه شود. مطرح کردن افراد تکراری با رزومه ضعیف برای وزارت مهم ورزش و جوانان بسیار نا امید کننده است.اکثر افراد مطرح شده همان های هستند که مستقیم یا غیر مستقیم در وضعیت نابسامان ورزش کشور و نارضایتی جوانان نقش اصلی را داشته اند.
آقایان تصمیم گیر و عضو کمیته انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان چه بخواهید یا نخواهید چه بدانید یا ندانید امروز ورزش بعنوان قدرت نرم در خدمت دولت ها است اگر این قدرت نرم از قدرت سخت یعنی قدرت نظامی کارساز تر نباشد کمتر نیست و قطعا توجه به حوزه ورزش و جوانان و انتخاب وزیری لایق تاثیر راهبردی در توسعه همه جانبه کشور دارد.
متاسفانه بدلیل ضعف آگاهی سیاست مداران و افراد تاثیر گذار در انتخاب کابینه دولت های گذشته هیچگاه وزیری در شان این وزارتخانه که اشراف کاملی به حوزه های متنوع وتخصصی ورزش و جوانان داشته باشد این وزارتخانه مهم به خود ندیده است.
انتظار از دولت چهاردهم این است ضمن اصلاح نگاه موجود به حوزه ورزش وجوانان وزیری را برای این وزارتخانه انتخاب کنند که واجد شرایط کامل و مدیر راهبردی و مسلط به هر دو حوزه یعنی جوانان وورزش باشد. بحث های مطرح امروزی که آیا وزیر ورزش از جامعه ورزش باشد یاخارج از جامعه ورزش موضوعیت ندارد چرا که صرفا ورزشی بودن یا نبودن به تنهایی دلیلی برای انتخاب وزیر ورزش وجوانان نیست
وزیر ورزش و جوانان علاوه بر اینکه باید تخصص علمی و عملی در حوزه ورزش داشته باشددر کارنامه او کار با جوانان خصوصا جوانان امروز بصورت مستمر و موثراز الزامات غیر قابل انکار است.
دوستان تاثیر گذار در انتخاب وزیر ورزش وجوانان اگر از بین متخصصین ورزشی کسی را نیابید که در حوزه جوانان تخصص داشته باشد قطعا در تخصص های ديگر اين فرد سخت پیدا می شود چراکه فلسفه ورزش با جوانان درهم تنیده است و متخصصین این رشته علاوه بر تحصیلات تخصصی عمر خود را در میدان عمل با جوانان و نوجوانان سپری کرده اند و نیاز جوانان کشور را بیش از هرکس و هر متخصص دیگر درک می کنند.
اگر فکر می کنيد به اصطلاح عامیانه ورزشی ها درمدیریت این وزارت خانه موفق نبوده اند ابتدا به کارنامه مدیران غیر ورزشي های این وزارتخانه هم نگاهی داشته باشید ودر مرحله بعد به شیوه انتخاب وزرای گذشته ایراد بگیرید نه توان متخصصین ورزش. کما اینکه این شیوه غلط انتخاب وزرا در همه بخش ها وضعیت امروز را رقم زده است.
زیاده گوی نکنم.باور ما بدور از تعصب و خود شیفتگی این است وزير ورزش و جوانان دولت چهاردهم باید حتما متخصص علوم ورزشی و در کارنامه او کار با جوانان بدرخشد.در بین معلمان واساتید دانشگاهی علوم ورزشی از این نمونه افرادفراوان داریم کافیست نگاه خود را از حلقه محدود و معیوب تصمیم گیران فراتر و به اندیشمندان بی ادعا و متواضع این رشته تخصصی که بالغ بر ۵۰ هزار استادءمربی و معلم متخصص تربیت بدنی درسراسرکشور دارد توجه کافی داشته‌ باشیم.
نگاه عمیق،واقعی وتجسس گرایانه همسو با تحولات اجتماعی و مطالبات جوانان و منویات رئیس جمهور منتخب کار انتخاب وزیر ورزش وجوانان را سخت و لازمه آن عبور از حلقه محدود انتخاب کننده اعضای کمیته مشورتی اس.
اعضای محترم کمیته تعیین وزیر و دولت چهاردهم باید در معرفی وزیر ورزش و جوانان علاوه بر تخصص در حوزه ورزش علمی و عملی به مطالبات بحق جوانان و نسل پرسشگر و آگاه زد اشراف داشته باشد. تا یک بار هم که شده ظرفیت های ورزش در خدمت تحقق اهداف کشور خصوصا سلامتی و تندرستی عموم مردم قرار گرفته و شاهد جامعه ای با نشاط فردی و اجتتماعی باشیم.
آقای دکتر پزشکیان جامعه ورزش از جنابعالی بعنوان طبیب ملت و فرد علاقمند به ورزش توقع بیشتری در انتخاب وزیر ورزش و جوانان دارد،حوزه ورزش وجوانان را به مدعیان کم اطلاع نسپارید جامعه ورزش در درون خود افراد لایقی دارد که نه تنها در حوزه وزارت مربوطه بلکه در سایر بخش ها می توانند یار و یاور شما باشد.
به امید روز های بهتر همراه با نشاط و سلامتی از طریق توسعه ورزش رایگان برای عموم ملت شایسته ایران..

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/eshd

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا