ویژهیادداشت

اجاره امکان ورزشی سیاستی اشتباه!

یادداشتی از رضا ملکی کارشناس و پیشکسوت فوتبال؛

به دستان پینه بسته پدری نگاه می‌کنم که در شرایط سخت اقتصادی و با تلاشی جانکاه درصدد کسبی حلال و آبرومندی خود نزد خانواده‌اش را دارد.به چشمان معصوم نوگلی نگاه می‌کنم که با هزاران امید و آرزو نگاهش پا گذاشتن در مستطیل سبز است و جوش و خروشی که در کنار دوستتانش در زمین بازی می‌بینید و به رفتارهای عجیب مسئولانی نگاه می‌کنم که فقط و فقط واژه پول و کسب درآمد بالا از اجاره امکان مختلف ورزشی در سرشان می پرورانند.
استادیوم شهید حیدریان را جلوی چشمانم می‌آورم نام شهیدی والامقام و بزرگ که خود از فوتبالیست‌های ارزنده و ارزشی قم بود بر سر درب این استادیوم خودنمائی می‌کند.شهید جعفر حیدریان در بهشت برین پروردگار یگانه با خود می‌گوید به راستی این چه رفتارهایی است که مسئولان ورزشی دنبال می‌کنند.
اجاره ماهیانه ۹۰ میلیون تومان تبعات بسیار زیادی دارد بالا رفتن اجاره سانس‌ها و به تبع آن هزینه پرداختی والدین برای فرزندانشان در کلاس‌های مدرسه فوتبال چیزی است که در نمود اول به وضوح دیده می‌شود.
مستاجر اماکن ورزشی از اول ماه تا پایان ماه در تلاش است تا اجاره ماهیانه را بپردازد او مجبور است علی رغم میل باطنی قیمت خدمات خود را افزایش می یابد و این در حالی است که شانس رایگان به هیئت دومیدانی و اداره کل ورزش و جوانان هم در دستور کار است.
درسال آینده نیز این اجاره ها حتماً مسیر صعودی به خود خواهد گرفت و به رقمی می‌رسد که نگاه ورزشکاران را که با هزاران امید و آرزو در تیم‌ها ورشته های مختلف و مدارس فوتبال حضور دارند را به مسئولان بدبین خواهد نمود.
برای نگارنده که بیش از ۴۵ سال در ورزش استان حضور دارم و اکنون با ۶۱ سال سن عاشقانه در صدد انتقال تجارب فوتبالی خود به نوگلان در مدرسه فوتبال هستم دردآور است که بهترین شاگرد خود را به دلیل اینکه پدرش توانایی پرداخت شهریه ماهیانه او را ندارد از دست بدهم.
این درد بزرگی است که به صورت پنهان جلوه‌ای هویدا ندارد و ما از آن بی‌اطلاع هستیم اما من به نگاه حسرت بار پدر و فرزند برومندش که از پشت فنس‌های استادیوم شهید حیدریان به دیگر عزیزانی نگاه می‌کند که از نظر مالی برخوردار است با تنها با حسرت و آه و اندوه می‌بایست از آن گذر نماید می اندیشم که به راستی ما به بیراهه نمی‌رویم.
آقایان به فکر دردندان باشید افزایش اجاره سالن‌ها و استادیوم‌ها با مبالغ بالا به هیچ وجه به نفع مردم نیست.یک مقدار به فکر باشید آقای مسئول اینجا سکوی پرتاب آدم به بهشت است پس به فکر باشید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ucvx

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا