ویژهیادداشت

ابتذال فرهنگی در برنامه فوتبال برتررسانه ملی ؟!

درگیری جنجالی مدیران سرخابی روی آنتن زنده تلویزیون؛

ندای قم/ علی محمدی استاد دانشگاه ؛ کسانی که برنامه فوتبال برتر در یک شب خاص که مصادف بود با رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی را تا پاسی از شب دنبال می کردند.اوج ابتذال فرهنگی که دستپخت تهیه کنندگان ومجری کم تجربه اما مدعی برنامه با حضور مهمانان حضوری و تلفنی دو باشگاه پرطرفداراستقلال وپرسپولیس را شاهد بودند.
چقدر فریاد بزنیم فوتبال وبرنامه های فوتبالی دانشگاه تاثیر گزاربرجامعه خصوصا جوانان ونوجوانان این کشوراست لذا عوامل مرتبط با فوتبال از مدیران فدراسیون وباشگاه های فوتبال تا تهیه کنندگان ومجریان صدا وسیما باید درک درستی از ظرفیت های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی وتربیتی این رشته جذاب ومیزان تاثیر گزاری آن در جامعه داشته باشند.
نمی دانم پاسخ ناظرین بر برنامه های صدا وسیما ومدیررسانه ملی در خصوص این همه نابسامی در برنامه ای که پربیننده ترین برنامه تلویزیون با این همه بد آموزی،کلمات رکیک وتوهین امیز چیست.
ترکیب ناکارآمد مدیران فوتبالی ومدیران برنامه های ورزشی از یک سونبود نظارت کارآمد بر تولید برنامه های فاخر وهمگان پسند تلویزیونی از سوی دیگرنه تنها اهداف توسعه فرهنگی رسانه ملی را محقق نمی کند بلکه آسیبی جبران ناپذیر بر پیکره فوتبال کشور در ابعاد اخلاقی وفنی وارد می سازد.
درحالیکه دنیا از ظرفیت فوتبال مشکلات اجتماعی وفرهنگی کشور خود را حل وبرنامه ای با بار ارزشی برای پوشش اوقات فراغت جامعه می سازد.در کشور ما کاملا این فرصت به تهدیدی تبدیل شده است.
با دیدن این برنامه در تاریخ 14 خرداد 1403 وبرنامه های گذشته حوزه ورزش صدا وسیماخصوصا فوتبال برتر چیزی جز افسوس وحسرت باقی نمی ماند.
اگر بدور از احساس وبر اساس مسئولیت بخواهیم عمل کنیم پیشنهاد تعطیلی برنامه فوتبال برترتوسط مدیران صدا وسیما وعزل مدیران دوباشگاه استقلال وپرسپولیس توسط وزیر ورزش وجوانان بدلیل ادبیات نا پسند در رسانه ملی حد اقل بازخوردی است که به اتفاقات این برنامه وادبیات سخیف مجری وعوامل مرتبط با این دوباشگاه می باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/7hmb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا