ویژهیادداشت

هفته دفاع مقدس و چند پیشنهاد به مسئولان

یادداشتی ازعلی محمدی استاد دانشگاه ؛

خدایا تو شاهد باش با هدف حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هر آنچه که از مکتب امام خمینی (ره )در دوران نوجوانی و جوانی آموختیم، در مواقع ضروری برای اینکه شرمنده دوستان شهیدمان نباشیم وبر اساس تکلیفی که رهبر فرزانه انقلاب جهت بیان خاطرات جنگ و ثبت فرهنگ ماندگار آن دوران طلایی برعهده ایثارگران گذاشته بودند طی سه دهه گذشته با بضاعت اندک خود گفتیم و نوشتیم. اما پیشکسوتان جبهه جهاد و شهادت و بازماندگان راه شهدا از آنچه که امروز در کشور می گذرد، علیرغم تلاش‌های انجام شده، گلایه‌مندند و برای برگشتن روی ریل فرهنگ ایثار و شهادت، پیشنهادت ذیل جهت استحضار مدیران ومسئولین تقدیم می‌شود.
1- به جای باز تعریف وتحریف واژه‌های انقلابی‌گری، جهادی و میدانی خود را در عمل، عامل به آرمان های نظام، انقلاب و خون شهدا بدانیم برای ترویج مدیریت جهادی از فرمانده‌هان جنگ از جمله شهید زین الدین و شهدای شاخص که مصداق عملی این واژه‌ها هستند الگو بگیریم.
2- مدیران و مسئولین هر ماه یک بار به جای نشستن دور میز وگفتگو درباره فرهنگ ایثار وشهادت در فضای تشریفاتی، بصورت میدانی همراه یادگاران دفاع مقدس ازگلزار شهدا بازدید و با شهدا عهد وپیمان عملی ببندند .
3- امروز پیش از هر زمان دیگر، برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس که همان فرهنگ زلال و پاک شهدا می باشد، نیاز به اقدام و عمل بر اصول اساسی نظام وانقلاب و پرهیز از تکرار سخنان زیبا و ناشدنی است.
4 – مسئولین درانتصاب مدیران به جای منافع حزبی، گروهی و دسته‌بندی‌های نامتعارفی که باعث سوء استفاده برای رسیدن افراد خاص به قدرت شده است، به وصایای امام راحل(ره) که فرمودند هیچ شاخصی بالاتر از جهاد و شهادت در دادن مسئولیت‌ها نیست، عمل کنند
-5 مدیران به جای عبور از پیشکسوتان ایثار و شهادت در دادن مسئولیت‌ها، با عناوینی چون جوان گرایی و القابی از جمله اینکه این افراد باید استراحت وبازنشسته شوند در دادن مسئولیت ها سوابق ایثارگری و انقلابی افراد را برجسته بینند.
-6کتاب وصایای امام راحل(ره) وشهدا را بعنوان منبع دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای مسئولین در نظر بگیرند.
-7مسئولین یک روز در هفته وقت خود را به دیدار با پیشکسوتان جهاد و شهادت در کنار دیدار از خانواده محترم شهدا اختصاص دهند تا روحیه ساده زیستی، تقوا و ولایت مداری عملی را در فرهنگ مدیریت کشور نهادینه کنند
-8 مدیران به جای صرف هزینه‌های هنگفت در همایش‌های تشریفاتی سالیانه دفاع مقدس بودجه‌های این بخش را با مشارکت جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس برای روایتگری در مدارس و دانشگاه‌ها اختصاص دهند. در موضوع روایت گری اولویت با پیشکسوتان ویادگاران دفاع مقدس است تا دغدغه رهبرمعظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس اتفاق نیفتد.
-9 رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را به چپ و راست با هدف دور کردن آنان از مدیریت جهادی کشور تقسیم بندی نکنیم. آنان در همه حال، ولایت مداری خود را در قول و عمل اثبات کرده‌اند، حساب افراد اندکی که آلوده به منابع قدرت و ثروت شده اند را از این جامعه شریف جدا کنید.
-10فرصت جولان از افراد ریاکار و فرصت طلب را بگیرید و اجازه ندهید این افراد دست ردبه سینه دلسوزان نظام و انقلاب و ایثارگران بزنند وخود را مدعی مطلق نظام وانقلاب بدانند.
-11مسئولین در انقلابی‌گری و وفاداری به نظام و انقلاب، از مردم و جامعه ایثارگران عقب نمانند وهزینه ایستادن در برابر استکبار و سو مدیریت را صرفا به دوش مردم نیندازند و در مواقع سخت در وسط میدان باشند.

-12مدیران ومسئولین بدانند در فرهنگ مدیریت جمهوری اسلامی ایران ارزش های از جمله عامل بودن، تقوا،ساده زیستی، ولایت پذیری عملی از شعائر انقلاب بود که برای حفظ این ارزش ها هزاران شهید تقديم انقلاب شد در حفظ این ارزش ها و مبارزه با فرهنگ تزویر و ریا و تجمل گرایی سخت گیر باشند.
-13 تکریم پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ورسیدگی به امور سلامت و درمان آنان در دوران کهنسالی از وظایف اصلی مدیران ومسئولین است نکند در انجام این وظیفه مهم کوتاهی یا بابت حداقل خدمات ارائه شده منتی برافرادی که همه سرمایه خود را که سلامتی روحی وجسمی آنان بود داشته باشند
-14 مدیران و مسئولین بدانند پست ومنصب امروز آنان از صدقه خون شهدا وشجاعت ورشادت ایثارگرانی است که بدون هیچ چشم داشتی هشت سال در برابردشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند تکریم واحترام این جماعت تکرار نشدنی استمرارراهی است که عزت واقتدار کشور رابدنیال دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/2uhx

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا