یادداشت

نارضایتی بازنشستگان ازخدمات بیمه آتیه سازان حافظ

نداشتن قرارداد با بیشترمراکزدرمانی تاخیردرپرداخت ها؛

ندای قم / روح اله کرمانی / روزنامه نگار

بیمه تکمیلی معنایش این است که آنچه بیمه پایه پرداخت نکرد بیمه تکمیلی تقبّل نماید ومعمولا باید این بیمه یعنی بیمه آتیه سازان حافظ   که طرف قرارد با بازنشستگان است با همه بیمارستانها؛درمانگاهها؛کلنیک ها؛آزمایشگاهها ؛بیمارستانهای خصوصی تخصّصی وفوق تخصّصی  درسراسر کشور طرف قرارداد باشد.

اگربه اکثرمراکزدرمانی  دولتی و خصوصی استان قم مراجعه داشته باشی متوجه خواهی شد که با بیمه آتیه سازان حافظ قرارداد ندارند.این درحالی  است که بازنشستگان بخشی ازحقوق آنها بطورمستمرو هرماه به حساب بیمه آتیه سازان حافظ واریز می کنندامسال  هم بیمه تکمیلی ۵۰درصد گرانترشده!!

حدود ۴میلیون بازنشسته به همراه بالای ۳۰میلیون نفرزیرمجموعه که جمعا ۳۵میلیون نفرهستند که هرماه مبالغی ازحقوق آنان به عنوان بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ  کسرمی شود وبه حساب صندوق بازنشستگی واریز می گردد. حال چگونه است که سرانه بیمه هر بازنشسته بدون کم و کاست و به موقع باید از حقوق آنها  کسروبه حساب صندوق بازنشستگی تحت عنوان بیمه تکمیلی واریز گردد.

ولی بیمه آتیه سازان پوشش دهی مناسبی ندارد وبازنشستگان باید مدارک و فیش های پرداختی به مراکز درمانی را به دفاتر بیمه آتیه سازان درسطح شهر که چند دفترهم بیشترنیست ببرند و پس از تشکیل پرونده هزینه پرداختی توسط بیمه شده با تاخیر زیاد حداقل 45 روز تا دوماه بعد  به حساب بازنشستگان واریز می شود.

این روند ارائه خدمات  موجب نارضایتی شدید بازنشستگان که تحت پوشش بیمه تکمیلی آیته سازان حافظ  هستند شده است.واقعا اگر این شرکت بیمه توان ارائه خدمات پشتیبانی  ازندارد چرا باید این شرکت بیمه همچنان  طرف قرارداد باشد چرا نهاد های نظارتی به ترک فعل های این شرکت بیمه ورود نمی کنند ؟!

وقتی که اکثر مراکز درمانی به علت بدحسابی طرف قرارداد این شرکت نیستند چرا باید بیمه تکمیلی بازنشستگان همچنان دراختیار این شرکت باشد؟! آیا حق بازنشستگان  که عمر خود را صرف خدمت در دستگاههای استخدامی خود نموده اند و ماهیانه نیز حق بیمه تکمیلی از حقوق آنها کسر می شود این است که با مشکلات عدیده برای دریافت خدمتی که حق آنها است مواجه باشند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/2v9a

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا