ویژهیادداشت

ضرورت اصلاح روند انتصابات

یاداشتی  به قلم سید رضا دهناد؛

بسیاری از مشکلاتی که بر مردم تحمیل می شود ذاتی و الزامی نیست ،بلکه نتیجه انتصابات غلط مدیرانی است که با توسل به انواع شگردها ،مسند ها را تصرف می کنند و پس ازناکامی ها و  ناکارآمدی ها به جای تنبیه وی  و تنبیه جریانی که او را به نظام مدیریتی تحمیل کرده اند، همزمان با کناره گیری حکم مشاور که ماهیتا جایگاه بس والاتری دارد را دریافت می کنند! و در آب پیاز مشاورت !خوابانده می شوند !تا فرصت دیگری برای اشغال پست دیگری فراهم شود! گویی مردم و نظام به چنین افرادی بدهی مادام العمر دارند!

اگر افکار عمومی و بویژه نخبگان و صاحب نظران بر فرایند انتصابات نظارت کنند ،رنج های بی دلیل بر ملت و هزینه های سنگین به نظام تحمیل نمی شود.

کسانی که با لابی گری و فضا سازی های دروغین و در راستای سهم گیری از قدرت و تحصیل  منافع شخصی ،حزبی و جناحی خود،ناکارآمدان را به نظام تحمیل می کنند باید بدانند که در گناه نا بخشودنی ظلم و ستمی که به مردم روا می دارند شریک هستند.

بدون تردید تحقق منویات مقام معظم رهبری در امید بخشی به مردم و اثبات کارآمدی نظام دینی در گرو هموار کردن مسیر برای ورود نخبگان دلسوز و متعهد به چرخه مدیریتی کشور و حذف ناکارآمدان است .

الگوی دفاع مقدس را در انتصابات عملیاتی کنیم همان الگویی که تمامیت ارضی  کشور را حفظ کرد و از دل آن مدیران بزرگی چون زین الدین ها، همت ها ،خرازی ها و…ظهور و بروز کردند و امروز جای خالی آنها به شدت احساس می شود.

حقیقتا مدیریت نان ، شیر ، مرغ ، مسکن دارو ، درمان ،بیمه و معیشت مردم با این همه منابع کشور کار آسانی بود اگر…

 

تحلیلگرمسائل سیاسی و اقتصادی

 

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/a552

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا