یادداشت

دو مدرسه با بیش ازهزاردانش آموزدرکوچه بن بست !

بی درایتی درآموزش و پرورش قم؛

یکی نقاط شلوغ وپرتردد شهرقم تقاطع خیابان شهید کلهری است ازیک طرف نزدیکی به گلزارشهدا وترددهای زیاد به این مکان، از طرف دیگربازگشایی بلوارفردوسی وحجم بالای تردد ازاین مسیربرای رسیدن به مناطق مختلف،از سوی  دیگر این خیابان حلقه اتصال خیابانهای پرتردد مناطق آذر، انقلاب،شهرقائم تا محله های تجاری مسکونی کلهری،آل یاسین تا میدان پلیس است.

وجود چهارمدرسه دراین محدوده درپنج شیفت ازمقطع ابتدایی گرفته تا متوسطه دراین محدوده که درروزهای عادی و تابستان (در تعطیلات مدارس) شاهد ترافیک زیاد ،تصادفات وبعضا درگیری راکبین و رانندگان هستیم .اما قطعا با شروع سال تحصیلی و آغاز فعالیت مدارس این حجم ترافیک و رفت و آمد دراین محدوده به یک معضل بزرگ تبدیل خواهد شد.

دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول شهدای مرصاد،متوسطه دوم هدایتی(۱و۲) و معضل بزرگتر تعداد بیش ازهزا دانش آموز دختر و پسر درمقطع ابتدایی مدرسه حاج فاطمی و بیش از سیصد دانش آموز دختردردبیرستان دخترانه شهیدین فاطمی درکوچه  بن بست شماره دو خیابان شهید کلهری با سکونت بیش 100 خانوار آن هم در کوچه کم عرض که دوطرف آن ماشین همسایگان پارک شده است .

به نظرمی رسد درهیچ نقطه شهرقم  دریک کوچه دو مدرسه وجودنداشته باشدواداره این دو مدرسه نیازمند تدابیر ویژه است تا شاهدرفت و آمد آسان دانش آموزان و رفاه ساکنین باشیم چرا که وجود یک مدرسه دریک کوچه مشکلاتی برای ساکنین به همراه دارد حال اگر دو مدرسه و کوچه هم بن بست باشد مشکلات مضاعف است.

ازتنش و درگیری تا سروصدای بچه ها،آسیب های وارده به وسایل نقلیه تا تصادف سیروس مدارس با دانش آموزان، قفل شدن ترافیکی کوچه تا قفل شدن کوچه برای دقایق طولانی و….همه از مشکلات و معضلات موجود دراین کوچه می باشد.با وجود مشکلاتی که مطرح شد زمزمه های به گوش می رسد آموزش وپرورش ناحیه یک قم  بجای کم کردن شیفت مدارس وتعداد دانش آموزان  به دنبال اضافه کردن یک شفیت دیگری هم هست که تعجب برانگیراست!

با توجه به اینکه درآستانه بازگشایی مدارس هستیم ازمسئولین محترم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ،راهنمایی و رانندگی، وبخصوص آموزش وپرورش  تقاضا داریم برای رفع مشکل اهالی این کوچه چاره اندیشی نمایند. اهالی این کوچه منتظراقدام وراهکار مناسب عملی هستند . اهالی این کوچه تاکید دارند تا این مشکل با اتخاذ تدابیر لازم  رفع شود درغیر اینصورت تبعات بی توجهی به این خواسته متوجه آموزش و پرورش قم خواهد بود.جمعی از ساکنین کوچه شماره 2 خیابان شهید کلهری قم

 

 

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/wwd7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا