اقتصاد

۳۰۰ پارکینگ جدید در مجاورت بازار کهنه به زودی افتتاح می شود

معاون استاندار قم:

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در حال حاضر همزمان با بهسازی و نوسازی بازار کهنه قم، ۳۰۰ پارکینگ و غرفه‌های فروش صنایع‌دستی و سنتی برای گردشگران ایجادشده که به زودی افتتاح می شود.

به گزارش  ندای قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابراهیم معتمدی در جلسه زیرساخت بازار کهنه قم افزود: پس از بازسازی سقف‌های بازار کهنه، اولویت با نوسازی داخل غرفه‌هاست که در صورت بازسازی توسط غرفه داران، دولت حمایت‌هایی در این زمینه انجام خواهد داد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در جذب و افزایش ماندگاری زائرین و مسافران، بر لزوم برنامه‌ریزی و تلاش در جهت توسعه و رونق این مراکز در شهر مقدس قم تأکید کرد.

معتمدی با اشاره به اهمیت مطالعه آثار تاریخی توسط گردشگران اظهار داشت: گردشگری با امنیت سیاسی و اقتصادی رابطه تنگاتنگی دارد و وجود گردشگران بسیار در یک کشور از وجود امنیت در آن حکایت دارد.

وی ادامه داد: گردشگری از بعد فرهنگی و اجتماعی نیز مهم است، زیرا جوامع و کشورهای میزبان می‌توانند از طریق گردشگران به ترویج زبان، فرهنگ و رسوم اجتماعی‌ خود بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت جذب گردشگر تصریح کرد: گردشگری امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان به شمار می‌ آید و نقش پررنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می‌کند که هر چه تعداد گردشگران بیشتری به کشور وارد شوند، مشاغل بیشتری ایجاد خواهد شد و این موضوع برای کشورهایی که جمعیت جوانی داشته بسیار حائز اهمیت است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/1k9q

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا