اقتصاد

یک‌هزار و ۵۰۰ «کاسب امین» ساماندهی شد

معاون استاندار قم:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان قم با اشاره به اجرای طرح کاسبان امین برای جلوگیری از گران‌فروشی، گفت: تاکنون در قالب این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ واحد عرضه کننده کالاهای معیشتی در بخش‌های مختلفی صنفی در استان ساماندهی شده‌ و نشان ” کاسب امین” را دریافت کردند.

به گزارش ندای قم، اکبر غلامیان در گفت‌وگویی با بیان اینکه اجرای کاسبان امین از سه ماه قبل در قم آغاز شده است، ادامه داد: تنظیم بازار و رسیدن کالا با قیمت واقعی به دست مردم از اهداف مهم این طرح است.

وی با اشاره به صدور نشان کاسبان امین به واحدهای منصف استان، گفت: در فاز نخست نشان کاسبان امین به صنوف حوزه کالاهای اساسی و معیشتی در حال اجراست و در گام‌های بعدی در تمامی حوزه‌های مربوط به کالا و خدمات این طرح اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی کاسبان امین رساندن کالاهای دریافت شده با نرخ دولتی به دست مردم بدون هیچ‌گونه واسطه و در نهایت افزایش قیمت است.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت مستمر از فعالیت کاسبان امین، یادآور شد: نداشتن سوءپیشینه تعزیراتی از پیش‌شرط‌های دریافت نشان کاسب امین است و اداره کل تعزیرات حکومتی قم تاکنون پرونده حدود هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی را بررسی کرده‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم رعایت قوانین و مقررات مربوط به کاسبان امین و رضایت مردم را از مهم‌ترین عوامل در دریافت نشان کاسبان امین در این استان است.

غلامیان در پایان اظهار داشت: عملکرد کاسبان امین به‌صورت مستمر رصد می‌شود و درصورتی‌که این واحدها تخلفی را مرتکب شوند، نشان کاسبان امین از آنها سلب می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/59l0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا