اقتصاد

کوتاهی در حوزه مدیریت پسماند پذیرفتنی نیست 

استاندار قم :

استاندار قم گفت: هیچ‌گونه کوتاهی در حوزه پسماند پذیرفتنی نیست و حتی اگر یک مورد تخلف در این حوزه نیز انجام شده باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

به گزارش ندای قم ، سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در شهرک صنعتی شکوهیه برگزار شد، با اشاره به اینکه سیستم بانکی یک مجموعه رقابتی است، اظهار کرد: در مجموعه مدیریت استان رویکرد حمایتی وجود دارد و تلاش‌ می‌کنیم با پیگیری‌های انجام شده، مشکلات اعتباری و تسهیلاتی واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه باید در همه شرایط قانون رعایت شود، مطرح کرد: اگر پسماندی در این منطقه وجود دارد ولی جداسازی نمی‌شود باید مطابق قانون باجدیت در مقابل آن ایستادگی شود.

تلاش برای رفع مشکلات تسهیلات واحدهای تولیدی

استاندار قم ادامه داد: هیچ‌گونه کوتاهی در حوزه پسماند پذیرفتنی نیست و حتی اگر یک مورد تخلف در این حوزه نیز انجام شده باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: موضوع پسماند با سلامت مردم و کارگران واحدها در ارتباط است و در این راستا سازمان حفاظت از محیط زیست باید نظارت لازم را انجام دهد.

شاهچراغی با اشاره به برخی از مشکلات بانکی، خاطرنشان کرد: در این راستا و برای رفع مشکلات مجموعه مدیریت استان آمادگی لازم برای پیگیری ملی و استانی را دارد.

بازدید های منظم از واحدهای تولیدی انجام می شود

شاهچراغی همچنین در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فعال شهرک صنعتی شکوهیه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: باتوجه به هدف رفع مشکلات واحدهای تولیدی درنظر داریم به صورت هفتگی از تعدادی واحدهای صنعتی بازدید کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز از سه واحد تولیدی بازدید شد، مطرح کرد: خوشبختانه در قم ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و تمام این مجموعه‌ها نیز با جدیت به دنبال توسعه کار و اشتغال‌زایی هستند.

استاندار قم با بیان اینکه این مجموعه‌ها واردات را کاهش داده و مانع خروج ارز می‌شوند، عنوان کرد: این واحدها طبیعتا برای توسعه فعالیت‌های خودشان نیازمند اعتبار و یاری سیستم بانکی هستند.

احیا ۴۴ واحد صنعتی در ۸ ماهه امسال

وی با اشاره به اینکه در مجموعه استان نیز رویکرد حمایتی و همکاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: رسالت مجموعه مدیریت استان تسهیل روند پیگیری است که در این مسیر توافقات لازم را انجام خواهیم داد.

شاهچراغی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی می‌توانند دانش بنیان شوند، تصریح کرد: در استان قم واحدهای کم‌نظیری از نظر کیفیت وجود دارند و در این مسیر با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

وی با اشاره به برخی از محدودیت‌ها برای واحدهای تولیدی، یادآور شد: در مجموعه مدیریت استان در تلاش هستیم با کاهش این محدودیت‌‌ها، واحدهای تولیدی را در یک وضعیت خوب قرار دهیم تا آن‌ها نیز فرآیند توسعه را با جدیت بیش‌تری دنبال کنند.

ابدالی رئیس سازمان صمت استان قم  نیز در جریان بازدید ازسه واحد صنعتی از احیا ۴۴ واحد صنعتی در ۸ ماهه امسال خبر داد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/hp55

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا