اقتصاد

کمبود نیروی کار از چالش‌های اصلی بخش صنعت و تولید استان قم است

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم:

کمبود نیروی کار از چالش‌های اصلی بخش صنعت و تولید استان قم است.

محمد آقاجانی گفت: مراسم گرامیداشت روز صنعت در استان قم در راستای تقدیر از فعالان اقتصادی و صنعتگران برگزار می‌شود.

رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: خانه صنعت استان قم بالغ بر ۱۶۰۰ واحد زیرمجموعه شامل ۱۹ انجمن تخصصی در بخش‌های مختلف صنعتی است.

آقاجانی بیان کرد: این انجمن‌ها برای حل مشکلات فعالان حوزه صنعت و بخش تولید فعالیت دارند و مشاوره‌های لازم را در جهت پویایی بهتر این واحد‌های صنعتی ارائه می‌دهند.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به مأموریت خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این مجموعه واسطه بین بخش خصوصی و دولتی است و تلاش می‌شود تا با احصا و بررسی مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی و تولیدی، آنان را در پیشبرد اهداف بخش صنعت یاری کنند.

آقاجانی گفت: باید تلاش شود تا با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود، مشکلات حوزه صنعت استان دنبال و آنان را حل و فصل کرد که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است.

رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: صنایع کوچک و متوسط استان قم هم ظرفیت خوبی دارند که باید حمایت‌های لازم در این بخش صورت گیرد چرا که این امر در زمینه اشتغال زایی و افزایش تولید استان قم مؤثر است.

آقاجانی تاکید کرد: رسالت خانه صنعت پیگیری مشکلات بخش‌های صنعتی است و در این راستا جلسات زیادی برگزار شده است.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه صنعت استان قم موضوع تأمین نیروی انسانی است که این امر مورد پیگیری قرار گرفت و مقرر شد برای جبران نیروی کار، برای اتباع کارت کار صادر و بیمه آنان نیز انجام شود که این امر می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود کارگران را در بخش صنایع برطرف کند.

آقاجانی با بیان اینکه خدماتی که در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان به کارگران داده می‌شود در مقایسه با سایر استان‌ها مطلوب‌تر است افزود: در حال حاضر زمینه اشتغال کارگران در بخش تولید و صنعت استان قم فراهم است و امکانات لازم و حتی بیمه تکمیلی نیز برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه تأمین برق واحد‌های تولیدی و صنعتی از معضلات بخش صنعت قم است افزود: یکی از راه کار‌های تأمین برق پایدار صنایع که مورد پیگیری قرار گرفته، ایجاد یک شرکت تعاونی است که هر یک از صنعتگران بر اساس نیاز خود می‌توانند در این بخش سرمایه گذاری و در تأمین برق واحد صنعتی خود برنامه ریزی کنند.

رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: خانه صنعت در این حوزه‌های بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و امید است در بخش تأمین انرژی اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: فعالان اقتصادی و تولیدی استان قم در حوزه مشارکت‌های اجتماعی نیز فعالیت دارند و بیش از ۵۰ درصد خیرین استان قم که در بخش‌های مختلف حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند از صنعتگران هستند.

آقاجانی عنوان کرد: پیگیری مشکلات پرونده‌های مالیاتی واحد‌های تولیدی نیز در دستور کار قرار دارد در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/u0uj

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا