اقتصادویژه

پیشرفت 74درصدی پروژه اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن

مدیرکل راه آهن استان قم درگفت وگو با «ندای قم» خبر داد:

ندای قم / گفت و گو / بهاره آغاز :مدیرکل راه آهن استان قم ازپیشرفت 74درصدی زیرسازی پروژه اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن سراسری که یکی از مصوبات سفراول رییس جمهور به قم در بخش راه آهن است خبرداد.
مهندس غلامحسین دباغ درگفت و گوی اختصاصی با« ندای قم» آخرین وضعیت5 پروژه مصوب سفراول رییس جمهور به قم در بخش راه آهن را تشریح کرد واظهار داشت: یکی از مصوبات این سفر، پروژه اتصال سیلو شهید نخعی به راه آهن سراسری از طریق ایستگاه ساقه است که با اختصاص اعتبارات داخلی تاکنون44 درصد پیشرفت فیزیکی داردولی هنوز اعتبار8 میلیاردتومانی مصوب تخیصص نیافته است ودرصورت تخیصص این اعتبارتا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: یکی دیگر از این مصوبات اتصال منطقه ویژه سلفچگان به راه آهن سراسری از طریق ایستگاه سواریون است که برای اجرای این پروژه 250 میلیاردتومان بودجه پیش بینی شده است که تاکنون فقط 32 میلیارد تومان آن اختصاص یافته است بااین وجود این پروژه به لحاظ زیرسازی 74درصد پیشرفت فیزیکی دادرد و درصورت تامین اعتبار در اوایل سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید.
دباغ ادامه داد:یکی دیگر ازمصوبات جمع آوری ریل های متروکه ازبلاک بلوار امام رضا (ع) به سمت جاده اراک ، بلوار فردوسی،از مصلی تا بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار شهید کبیری و جمکران بود که این مصوبه با سرعت مناسبی درحال اجرا است و بزودی به اتمام خواهد رسید.
مدیرکل راه آهن استان قم تصریح کرد: یکی دیگر ازمصوبات اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به ایستگاه راه آهن متروکه پَل بود که
بابررسی های صورت گرفته با آن مخالفت شد و پیشنهاد اتصال این شهرک با توجه به زیر ساخت های ایجاد شده به ایستگاه گارمانوری داده شد واین مصوبه از دستور کار خارج شد.
وی ادامه داد:در این محل 40 کیلومتر زیرسازی برای احداث خط آهن قم به قزوین انجام شده است همچنین در سفر رییس جمهور به استان قزوین 5 میلیارد تومان اعتبار برای انجام مطالعات احداث راه آهن قزوین به قم اختصاص یافته و موضوع احداث این خط از سوی استان قزوین در حال پیگیری است.
دباغ خاطرنشان کرد:خرید زمین های اطراف برای اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به ایستگاه پَل یکی دیگر از مصوبات بود که با
مخالفتی که با اجرای این پروژه شد از دستور کار خارج شد.
وی اضافه کرد: با اتصال شهرک صعنتی شکوهیه به راه آهن سراسری روزانه 10الی 15تن کالا از طریق ریلی جابجا خواهد شد که
میتواند به لحاظ اقتصادی به نفع صاحبان صنایع و تولید کنندگان باشد تا با سهولت بیشتری کالاهای خود را جابجا و به مقاصد مورد نظرانتقال دهند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/35eu

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا