اقتصاد

پرداخت هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران قمی

رییس اداره طرح و برنامه اداره کل صمت استان قم خبرداد:

رییس اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا مردادماه، ۲۶ مورد طرح صنعتی در این استان برای دریافت تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال در قالب اعتبارات رونق تولید و تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل قم معرفی شدند که روند پرداخت وجوه به آنان آغاز و طی چهار ماه گذشته ۹۶۲ میلیارد ریال از این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌است.

به گزارش ندای قم،جواد ناطق در گفت‌وگویی پیرامون این موضوع،‌ بیان داشت: اداره‌کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،‌ به دنبال سرعت بخشیدن هرچه بیشتر در پرداخت تسهیلات بانکی به صنعگران می‌باشد، چرا که اعتقاد داریم این کار کمک بزرگی به بهره‌برداران واحدهای صنعتی برای تامین مالی طرح‌های مورد نظرشان است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به صنعتگران موجب افزایش فرصت‌های تولیدی و ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی در قم است و ما در همین رابطه از بانک‌های عامل استان می‌خواهیم، در انجام مراحل لازم برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز صنعتگران قمی تسریع کنند و در پرداخت مبالغ تعیین شده نهایت همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم با تشکیل جلسات مستمر، روند پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در بخش صنعت استان را دنبال می‌کند و تلاش دارد تا با همکاری بانک‌های عامل،‌ بسترهای لازم برای بهره‌مندی همه موارد معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مورد نیازشان را فراهم کند.

گفتنی است بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/speq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا