اقتصاد

پرداخت۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم خبرداد:

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: براساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به‌منظور حمایت از فعالان اقتصادی، به ۶۰ واحد تولید در قم، ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.
به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا،اکبر ابدالی روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: درجلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به صورت مستمر و در قالب نشست ستادی و حضور میدانی برگزار می‌شود،‌ مسائل واحدهای تولیدی فعال در قم به صورت مجزا و موردی بررسی و برای رفع مشکل آن‌ها، تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود که از جمله‌ آن پرداخت تسهیلات بانکی به‌منظور تامین سرمایه مورد نیاز بهره‌برداران واحدها برای حفظ و ارتقا سطح تولیدشان است.
وی افزود: همچنین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیرامون مشکل‌ برخی واحدهای تولیدی در زمینه‌های زیرساختی همچون تامین آب‌، برق و گاز و نیز مسائل اداری همچون موضوع بیمه و مالیات بحث و تبادل نظر می‌شود و در نهایت حمایت‌های لازم از سوی اعضای ستاد برای رفع مشکل فعالان اقتصادی به‌عمل می‌آید و همین نکته موجب تقویت جایگاه این ستاد در برنامه‌های اقتصادی استان شده‌است.
وی ادامه داد: در همین رابطه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در نیمه نخست سال‌جاری، هشت جلسه با ۱۲۹ مصوبه داشته‌است که از این میان ۸۸ مصوبه به طور کامل اجرا شده و ۳۷ مصوبه نیز در حال اجراست، همچنین چند مصوبه نیز اجرایی نشده که پیگیر به جریان افتادن و اجرای این مصوبه‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی هستیم.
ابدالی در بخش دیگری از سخنان گفت: با حمایت دولت مسیر تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی در قم با جدیت دنبال می‌شود که در همین راستا از استقرار صنایع پاک،‌ پیشرفته،‌ کم‌آب‌بر و دارای سازگاری با شرایط اقلیمی و محیط زیست استان، استقبال و از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های یاد شده حمایت خواهد شد.
در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/dvin

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا