اقتصاد

واردات کالاهای اساسی و مواد مورد نیاز صنایع به خوبی جریان دارد

مدیرکل گمرکات استان قم:

مدیرکل گمرکات استان قم گفت: آمارها نشان می‌دهد در سال‌جاری واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات لازم برای ادامه فعالیت برخی از خطوط تولید واحدهای صنعتی در استان، به خوبی دنبال شده‌است.

به گزارش ندای قم، اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، بالغ بر ۷۹ هزار تُن کالا در قالب ۲ هزار و ۹۶۴ اظهارنامه به ارزش ۴۱۸ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۴۸۳ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

وی افزود: کالاهای وارد شده به گمرکات استان پس از تایید نهادهای متولی و انجام موارد مورد نظر اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص و در اختیار صاحبان آن قرار گرفت تا در بخش‌های مختلف اقتصادی استان همچون واحدهای صنعتی برای تولید محصول نهایی مورد نیاز مردم به‌کار گیری شود.

وی ادامه داد: همچنین گمرکات قم در کنار تلاش برای تسهیل واردات کالاهای مورد نیاز استان برای مقابله با قاچاق همکاری گسترده‌ای با نهادهای متولی دارد و در همین ارتباط طی مدت یاده شده تعداد ۶۲۱ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۲۲۶ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل و برای پیگیری در اختیار مراجع قانونی استان قرار گرفت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vc09

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا