اقتصادمدیریت شهری

فروش موفق اوراق مشارکت سازمان قطار شهری

مدیرکل مالی شهرداری قم مطرح کرد:

مدیرکل مالی شهرداری قم گفت: با تلاش‌های شهرداری قم و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های دولتی و بانک مرکزی، مرحله دوم انتشار اوراق با سود ۳۲ درصد در بازه زمانی مشخص انجام و شهرداری قم میان کلان‌شهرها پیشتاز شد.
به گزارش ندای قم به نقل از شهرنیوز ،رضا درودگر در یکصد و چهل و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که صبح امروز دوشنبه در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری از زمان ابلاغ بودجه که این ظرفیت برای شهرداری قم منظور شد، پیگیر استفاده حداکثری از اوراق مشارکت شد.
وی افزود: در همین راستا شهرداری قم از طریق استانداری، سازمان شهرداری‌ها، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد هماهنگی‌های لازم انجام و مجوزهای لازم اخذ کرد.
مدیرکل مالی شهرداری قم تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ سود پول اعتبار برای دولتی‌ها پیش‌بینی شده، ۲۰.۵ درصد است که جذابیتی ندارد و مورد استقبال مردم قرار نگرفت.
درودگر ادامه داد: با مجوزی که شهرداری قم در اسفند از بانک مرکزی اخذ کرد، در بخش اول به منظور پایدار شدن این اعتبار، یک برگ از این اوراق خریداری و در دوره متمّم بودجه‌های دولتی، پیگیرهای لازم و مکاتبات با شرکت‌های تأمین سرمایه انجام شد.
وی با اشاره به فرایندهای تبدیل این اوراق به پول نقد، تاکید کرد: با توجه به اینکه عدد بزرگی بود، شرکت‌های تأمین سرمایه به تنهایی قادر به انجام نبودند.
تأمین اعتبار مبالغ افزایش سهم شهرداری در بانک شهر
مدیرکل مالی شهرداری قم اضافه کرد: مرحله دوم انتشار اوراق بیست‌وهفتم شهریور انجام شد و شرکت تأمین سرمایه با ۳۲ درصد سود مقرر که کمترین سود در میان سازمان قطار شهری کلان‌شهرها است، نسبت به فروش اوراق اقدام کردند.
درودگر فروش اوراق در بازه زمانی مشخص یکی از نقاط قوت شهرداری قم دانست و گفت: در میان کلان‌شهرها در شش ماه ابتدایی سال تنها شهرداری قم توانست اوراق را به فروش برساند و شهرداری‌های دیگر به خاطر هزینه‌های گزاف بازارگردانی موفق به فروش اوراق نشدند.
وی از تأمین اعتبار مبالغ افزایش سهم شهرداری در بانک شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای حفظ منافع شهر و شهروندان طی تبصره ۲۳ پیشنهاد شد تا برای کمک به پروژه مابقی اعتبار را از محل احداث تأمین پارکینگ که نزد سازمان توسعه و عمران است تأمین شود.
مدیرکل مالی شهرداری قم افزود: قرار است شهرداری طی دو ماه آینده نسبت به بازپرداخت این مبلغ به محل اعتبارات تأمین پارکینگ اقدام شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/fhan

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا