اقتصاد

فروش اموال مازاد دولتی با اجرای طرح مولد سازی دارایی‌ها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم خبرداد:

مهدی فراهانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قم گفت :اموال مازاد دولتی در قالب طرح مولد سازی دارایی‌های دولت، به فروش می‌رسد.

به گزارش ندای قم ، مهدی فراهانی روزشنبه در نشست تشریح جزئیات طرح مولد سازی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد گفت: همه دستگاه‌های دولتی استان، بانک‌ها و مراکز آموزشی دولتی مکلف به اجرای این آیین‌نامه هستند.

فراهانی با بیان اینکه در این طرح، اموال مازاد دولتی در قالب فروش، تهاتر، اجاره و حق بهره‌برداری واگذار می‌شود افزود: در تهاتر ۱۰۰ درصد اموال به دستگاه اجرایی بازمی گردد و در فروش نقدی سهم دستگاه اجرایی ۵۰ درصد و مابقی به خزانه واریز می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون، اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در فروش نقدی مستثنا هستند و در صورت فروش اموال مازاد، ۱۰۰ درصد پول به آن‌ها باز می‌گردد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، هدف از آیین نامه مولدسازی دارایی‌های دولت را توسعه اقتصادی خواند و گفت: تمامی اموالی که در سامانه سادا (سامانه دارایی‌های دولت) ثبت شده مشمول این آیین‌نامه است.

ایجاد زمینه همکاری مردم در معرفی اموال مازاد دولتی

فراهانی با اشاره به ایجاد زمینه همکاری مردم در معرفی اموال مازاد دولتی تصریح کرد: شهروندانی که اموال مازاد دولت را در پرتال وزارت اقتصاد و دارایی معرفی کنند از محل فروش اموال، درصدی به عنوان پاداش به گزارشگر دهنده تعلق می‌گیرد.

وی افزود: دستگاه‌ها مکلف هستند اموالی که در سامانه سادا ثبت نشده به صورت خود اظهاری ثبت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، ایجاد ارزش افزوده در اموال دولتی را از بخش‌های آیین‌نامه مولد سازی برشمرد و افزود: شهرداری‌ها مکلف هستند در املاکی که ظرفیت صدور پروانه با هدف ایجاد ارزش افزوده را دارد همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در املاکی که به صورت هبه به دولت واگذار شده است رضایت هبه دهنده جلب می‌شود گفت: اموالی هم که سند مالکیت ندارد، اداره ثبت اسناد در کمترین زمان ممکن ملزم به صدور سند شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/j3lq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا