اقتصاد

عبور وزن کفش و صندل صادراتی از مرز ۲ میلیون کیلوگرم

مدیرکل گمرکات استان قم خبرداد:

مدیرکل گمرکات استان قم گفت: کفش و صندل از مهمترین محصولات صادراتی قم به شمار می‌رود و در همین رابطه طی سه ماهه نخست سال جاری ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار کیلوگرم آن به ارزش چهارمیلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۴۲ دلار از طریق گمرکات استان به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

به گزارش ندای قم، اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگویی در این خصوص بیان داشت: کفش و صندلی در طی ماه‌های اخیر جایگاه خود را به عنوان یکی از سه کالای مهم صادراتی قم حفظ کرده و توانسته نظر مشتریان بین المللی را به خود جلب کند.

وی افزود: برای صادرات کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی استان از جمله کفش و صندل، بسترهای لازم برای انتقال سریع محموله‌ها در گمرکات قم فراهم شده‌است و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازارهای بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

در همین رابطه ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اردیبهشت‌ماه سال جاری به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

کفش و صندل از مهمترین کالاهای صادراتی قم به بازارهای جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

گفتنی است از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه ۱۶ هزار و ۸۱۹ تُن کالا در قالب تعداد ۵۴۵ اظهارنامه به ارزش بیش از ۸۲ میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

گمرکات قم از امکانات و بسترهای لازم برای واردات بسیاری از کالاهای مورد نیاز کشور برخوردار است و به همین علت بسیاری از فعالان اقتصادی به خصوص تاجران قمی کالاهای مورد نیاز خود را از طریق آن وارد می‌کنند.

در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، بیش از ۳۰ نوع کالا که اکثر آن‌ها شامل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد و لوازم مورد استفاده در واحدهای صنعتی برای تولید محصول نهایی می‌باشد از ۲۵ کشور جهان وارد شده‌است.

همچنین از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه ۴۴ هزار و ۷۵ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۲۴۱ اظهارنامه به ارزش ۴۱ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۲۵۲ دلار از طریق گمرکات این استان به صورت قطعی صادر شد.

در همین راستا درآمد کل گمرکات استان قم طی سه‌ ماه یاد شده به ۲۲۹ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۱ نوع کالا از محصولات صنعتی گرفته تا مواد شیمیایی و همچنین مواد خوراکی تولید شده در قم از طریق گمرکات استان به ۲۸ کشور در مناطق مختلف جهان صادر شده‌است.

عراق در رتبه نخست کشورهای هدف صادراتی استان قم قرار دارد و از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه حدود هفت و نیم میلیون دلار کالای تولید شده در واحدهای صنعتی این استان به آن صادر شده‌است.

لازم به ذکر است صنعت قم طی سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه شده و اکنون انواع مختلف محصولات در واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود که بسیاری از آن‌ها هم صادراتی است و ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lc2r

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا