اقتصاد

طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی قم:

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن این استان، گفت: تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌است.

به گزارش ندای قم ،حسین زنجیرانی فراهانی در گفت‌وگویی با اشاره به ادامه عملیات عمرانی ۴۵ هزار واحد مسکونی این طرح، افزود: همچنین در قالب طرح فوق ۳۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده‌است.

وی با اشاره به احداث ۳۰ هزار واحد در اراضی ۵۶۰ هکتاری شهرک پردیسان، ادامه داد: هم اینک ۹۰ درصد از پروانه واحدهای مسکونی در این سایت صادر شده‌است.

زنجیرانی فراهانی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای سایت نیز در صورت تکمیل زیرساخت‌ها تا پایان مهرماه قابل‌تحویل به متقاضیان می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای بازآفرینی ۱۰ پروژه هسته مرکزی شهر مانند چهل اختران، فاز پنج عمار یاسر، قبرستان نو، دروازه ری و غیره از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم در استان قم بوده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم اضافه کرد: تاکنون حدود ۵۰ درصد از اعتبارات حاصل از اراضی ۴۸ هکتاری برای بازآفرینی شهری قم هزینه شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین واگذاری اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان نیز در دست اقدام و اسناد تفکیکی آن در حال صدور است؛ ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مانند محله اسماعیل‌آباد و خانه‌های در حریم دکل برق از مهم‌ترین کارکردهای این اراضی می‌باشد.

وی افزود: اتصال بزرگراه امیرکبیر به بلوار عمار یاسر از پروژه‌های شهری مهم دیگری است که از طریق اعتبارات حاصل از واگذاری اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/swqp

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا