اقتصاد

شهرکهای صنعتی شکوهیه و محمودآباد توسعه می یابند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی قم با حل موانع تملک اراضی در جریان است که بر همین اساس مسیر توسعه شهرک صنعتی شکوهیه تا ۲ هزار هکتار و شهرک صنعتی محمودآباد تا یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار دنبال می‌شود.
به گزارش ندای قم ،وحید آشتیانی در گفت‌وگویی اظهارداشت: پیرامون همین موضوع جلسه‌ای با حضور اعضاء هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، مدیرکل جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی و معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد که در آن راهکارهای رفع موانع و مشکلات تملک اراضی برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: با توجه به اهمیت صنایع کوچک در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار، تمرکز بر حمایت از این صنایع و فراهم آوردن بسترهای لازم برای استقرار و فعالیت آن‌ها در شهرک‌های صنعتی، از اولویت‌های مورد توجه دولت می‌باشد.
وی با اشاره به این که ارتباط و همکاری فعال بین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط می‌تواند به ایجاد شرایط برای توسعه شهرک‌های صنعتی کمک کند، افزود: تلاش‌های مشترک در این خصوص، زمینه‌ساز تحقق اهداف توسعه پایدار و افزایش ظرفیت‌های صنعتی استان قم خواهد بود.
آشتیانی همچنین تاکید کرد: ایجاد اشتغال و توسعه صنعت در استان قم مدیون تلاش‌ها و زحمات دستگاه‌های مختلف خدمت رسان از جمله جهاد کشاورزی، امور اراضی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است و امیدواریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان،‌ مسیر توسعه شهرک صنعتی شکوهیه تا ۲ هزار هکتار، شهرک صنعتی محمودآباد تا یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار و ایجاد ظرفیت مناسب برای ساختگاه انرژی خورشیدی تا ۷۰ هکتار را در کنار شهرک صنعتی شکوهیه تا پایان سال ۱۴۰۳ فراهم آوریم.
گفتنی است ۹۸ درصد صنایع این استان کوچک و متوسط هستند و نیاز است تا هرگونه برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های صنعتی در قم با درنظر گرفتن این مساله باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/25fl

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا