اقتصادویژه

رشد87 درصدی درآمدهای مالیاتی در چهارماه گذشته

مدیرکل امورمالیاتی استان قم در بازدید از روزنامه «ایمان» مطرح کرد:

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به اینکه درآمد مالیاتی پیش بینی شده برای سال جاری چهار هزار و 500 میلیارد تومان است،گفت : طی مدت زمان 4 ماهه نخست سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 87 درصد رشد درآمدهای مالیاتی را داشته‌ایم.
به گزارش ندای قم ، حسن نیروبخش به مناسبت روز خبرنگار، از روزنامه ایمان در استان قم بازدید و با مدیران و خبرنگاران این روزنامه به گفت‌وگو پرداخت.
نیروبخش در این بازدید با اشاره به اینکه در استان قم توانستیم تمام و کمال مالیات مصوب قانون را وصول کنیم، اظهار کرد: توانستیم از محل مالیات خدمات ویژه‌ای به خود استان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در سال 1400، مجموعا 317 میلیارد تومان به عنوان عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد، مطرح کرد: در سال 1401 نیز این عدد به حدود هزار و 400 میلیارد تومان رسید که تقریبا هزار و 280 میلیارد تومان آن سهم شهرداری قم بود.
بهره برداری از پروژه‌های عظیم شهری از محل درآمدهای مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به اینکه مردم بازخورد این اقدامات را به چشم دیده‌اند، عنوان کرد: برخی از پروژه‌های عظیم شهرداری در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و برخی دیگر نیز همچنان در دست اقدام هستند.
وی با بیان اینکه در سال 1400، درآمدهای مصوب شده برای امور مالیاتی دو هزار و 200 میلیارد تومان بوده که تقریبا این عدد وصول شده بود، خاطرنشان کرد: در سال 1401 نیز درآمد پیش بینی شده سه هزار و 200 میلیارد تومان بود که این عدد به حدود سه هزار و 400 میلیارد تومان تبدیل شد.
سه هزار و 200 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان قم در سال گذشته
نیروبخش با اشاره به اینکه این عدد برای سال جاری نیز چهار هزار و 500 میلیارد تومان است، تصریح کرد: طی مدت زمان 4 ماهه نخست سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 87 درصد رشد درآمدهای مالیاتی را داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه شعار ما لزوم رعایت عدالت مالیاتی است، یادآور شد: انعکاس اخبار و اطلاعات مالیاتی موجب دلگرمی مردم خواهد شد و باید اصحاب رسانه به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
سهم جهاد تبیین حوزه مالیات با رسانه‌ها رقم می‌خورد
مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به اینکه نقش اصحاب رسانه در این عرصه محوری است، بیان کرد: در حوزه مالیات جهاد تبیین در بعد رسانه رقم خواهد خورد.
وی با بیان اینکه خوداظهاری‌های مالیاتی بر مبنای واقعیت انجام خواهد شد، ابراز کرد: اظهارنامه‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته درصد قابل توجهی رشد داشته است.
نیروبخش با اشاره به اینکه پرونده‌های فرارهای مالیاتی متعددی را در استان قم تشکیل داده‌ایم، اظهار داشت: همچنین افراد بسیاری که خارج از چتر مالیاتی بودند را نیز شناسایی کرده و به جمع جامعه مالیاتی استان قم اضافه کرده‌ایم.
لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه مالیات و پایانه‌های فروشگاهی
وی با بیان اینکه در حوزه مالیات و پایانه‌های فروشگاهی نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، مطرح کرد: با واحدهای تولیدی و صنفی تلاش داریم حداکثر تعاملات را داشته باشیم و این تعاملات در راس دستورالعمل‌های نظام و دولت است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به اینکه مبنای نظام و دولت شفافیت و کوتاه کردن دست دلالان است، عنوان کرد: این مبنا، واحدهای تولیدی و صنفی را ملزم به رعایت تکالیفی کرده است که متاسفانه برای برخی از فعالین اقتصادی ناخوش آیند بوده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه بخشودگی جرایم اقدامات موثری داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: این اتفاقات ازجمله موارد تعامل با واحدها است که باید برای آن‌ها تبیین شود.
نیروبخش با اشاره به اینکه نگاه جهان اسلام به قم است، تصریح کرد: این شهر باید هم سطح با این نگاه جهانی رشد و توسعه داشته باشد و خوشبختانه در این مسیر از هدایت و حمایت مراجع و علما برخوردار هستیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/k4ts

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا