اقتصاد

رشد ۲۲۰ درصدی درآمد گمرکات استان قم

در ۸ ماه نخست امسال؛

مدیرکل گمرکات استان قم از رشد ۲۲۰ درصدی در آمد گمرکات استان در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ندای قم ؛اسفندیار دریکوندی،با بیان اینکه در هشت ماه نخست سال گذشته درآمد گمرکات استان قم یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود، گفت: با هدف گذاری‌های دقیق، برنامه ریزی‌های موثر، افزایش صادرات و مثبت شدن تراز تجاری، این میزان درآمد از ابتدای امسال تا پایان آبان با رشد ۲۲۰ درصدی به ۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از میزان واردات و صادرات استان قم در هشت ماه نخست امسال، گفت: در این مدت، ۲۶۰ هزار تن کالا از گمرکات استان قم به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۸۰ و از نظر ارزشی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه واردات بالغ بر ۴۴ هزار تن کالا به استان وارد و از طریق گمرکات استان ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۳۰ درصد و از نظر وزنی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات قم، حمل و نقل ترکیبی و استفاده از ۳۰ واگن برای صادرات از مبدا قم به خارج از کشور را ظرفیت مناسبی برای فعالان اقتصادی در نقاط مختلف کشور دانست و گفت: ایجاد شبکه ریلی در گمرک استان، ارائه خدمات بیشتر و بهتر به واحد‌های صنعتی در حوزه واردات و صادرات را تسهیل کرده است.

گفتنی است امسال از ۲۶۰ هزار تن کالای صادر شده، صادرات ۵ هزار تن کالا از طریق شبکه ریلی انجام شده است و پیش بینی می‌شود این میزان صادرات تا پایان امسال به ۱۵ هزار تن برسد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/l4vi

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا