مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم بیان کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی نسبت منابع به مصارف اغلب بانکهای استان رضایتبخش تر از گذشته است و با توجه به اینکه در سال جاری تاکنون در منابع بانکی استان ۱۸ درصد رشد داشتهایم، شاهد رشد ۱۳ درصدی در مصارف و ارائه تسهیلات هستیم.
به گزارش ندای قم ،مهدی فراهانی در جلسه شورای هماهنگی بانکها که روز ۱۴ آذرماه به میزبانی این اداره کل برگزار شد، با ابراز رضایت از افزایش آمار میزان مصارف به منابع بانکهای استان گفت: بانکهای استان در هشت ماهه سال جاری در اعطای تعداد تسهیلات و مبلغ تسهیلات، نسبت به دو سال گذشته عملکرد رضایت بخشتری داشته اند.
وی افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی نسبت منابع به مصارف اغلب بانکهای استان رضایت بخش تر از گذشته است و با توجه به اینکه در سال جاری تاکنون در منابع بانکی استان ۱۸ درصد رشد داشتهایم، شاهد رشد ۱۳ درصدی در مصارف و ارائه تسهیلات هستیم.
فراهانی گفت: تعداد و مبلغ تسهیلات قرض الحسنه نیز در استان، آمار نسبتاً رضایت بخشی دارد و حدود ۳۳ درصد کل تسهیلات پرداختی، در قالب قرض الحسنه اعطا شده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۸ همت از منابع بانکی به تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده شده است، گفت: ۸۱ هزار و ۳۲۵ فقره وام قرض الحسنه در ۷ ماهه اول سال و تا پایان مهرماه به شهروندان در قالب تسهیلات تبصره ۱۸، رونق تولید، طرحهای قرض الحسنه بانکها، اشتغال آفرینی، مشاغل خانگی، فرزند آوری، خود اشتغالی و غیره به شهروندان قمی اعطا شده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قم اضافه کرد: تعداد ۶ هزار و ۶۶۶ فقره به وام ازدواج و ۶ هزار و ۵۲۳ فقره به وام فرزندآوری اختصاص دارد. همچنین تعداد ۳هزار و ۲۸۵ وام خود اشتغالی و حدود ۴۰۰ فقره وام مشاغل خانگی در هفت ماهه اول سال به شهروندان اعطا شده است.
فراهانی تصریح کرد: در مدیریت پاسخگویی و مردمداری بانکهای استان نیز، شاهد عملکرد مثبت تری نسبت به گذشته هستیم و سعی شبکه بانکی استان مصروف به حداقل رساندن زمان انتظار دریافت تسهیلات و کاستن از تعداد افراد در صف انتظار برای اخذ تسهیلات است.
وی با بیان اینکه بعضی از موانع در تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات، از اختیارات مدیریت بانکهای استان خارج و با دستورالعملهای ستادی و بانک مرکزی مرتبط است، افزود: در جلسه شورای هماهنگی بانکها با دعوت از نمایندگان بانک مرکزی، هر یک از مسئولان و مدیران شعب بانک در استان، دغدغهها و موانع خارج از اختیارات را برشمردند و پیشنهادات خود را برای اصلاح فرایندها و رضایتمندی مشتریان بانکی مطرح کردند.
لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/zq3d