اقتصاد

تمایل مردم قم به سکونت در شهرهای تابعه استان

رئیس اتحادیه املاک استان قم خبرداد:

رئیس اتحادیه املاک استان قم گفت: افزایش قیمت مسکن در داخل شهر قم و در پردیسان سبب شده ‌است که مردم به زندگی کردن در شهرستان هایی مانند کهک، قنوات، جعفریه و اطراف قم تمایل پیدا کنند.

مرتضی محمدی اظهارداشت: افرادی که نمی‌توانند در شهر قم ملکی را خریداری کنند به راحتی می توانند در این بخش‌ها صاحب خانه شوند برای مثال با مبالغ کمتر از یک میلیارد تومان و حتی یک میلیارد تومان امکان خرید خانه در شهر قم بسیار کم است اما با این مبلغ در کهک می توان واحدی نوساز و خوب خریداری کرد.

رئیس اتحادیه املاک در قم ادامه داد: تمایل افراد نسبت به حضور در این بخش ها سبب شده است که خرید و فروش ملک بازار گرمی را داشته باشد به همین خاطر رغبت و درخواست افراد برای ایجاد دفتر املاک نیز افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اقبال همگانی نسبت به این مناطق باعث شده است که قیمت ملک در این مناطق نیز افزایش پیدا کند به طوری که در دو سال اخیر افزایش 100 درصدی و برخی مناطق تا 150 درصدی را تجربه کرده‌اند.

محمدی با تاکید بر رشد دو برابری قیمت املاک در این مناطق اظهار کرد: برای مثال دو سال قبل قیمت زمینی در قنوات ۳۰۰ میلیون تومان بوده است اما در حال حاضر بیش از 600 میلیون تومان شده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/940b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا