اقتصاد

تعهد اشتغال قم در سالجاری ۱۸ هزار نفر برآورد شده‌است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، برآورد تعهد اشتغال این استان در سال ۱۴۰۳ توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی۱۸ هزار نفر است.

به گزارش ندای قم، وحید وزیری راد در گفت‌وگویی پیرامون این موضوع بیان داشت: ما با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان تلاش داریم در سال‌جاری بیش از میزان یاد شده و در حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید را در استان قم ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های اشتغالزایی دولت در قم، افزود: در همین راستا و براساس الگوی تهیه شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای مشخص شدن سهم اشتغالزایی هر دستگاه اجرایی در استان نیز به تفکیک انجام و به مسئولان آن‌ ابلاغ شده‌است.

وی با اشاره به موفقیت استان در عمل به تعهد اشتغال در سال‌گذشته، ادامه داد:‌ در مکاتبه‌های صورت گرفته از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده است تا آمار اشتغال ایجاد شده در مجموعه تحت نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان در سامانه رصد ثبت کنند تا رتبه استان در سطح کشور همواره در جایگاه مطلوب حفظ شود.

مسئولان قم گفتند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/6fvb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا