اقتصاد

تدوین سند افزایش اختیارات استاندار‌ها

معاون رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان قم مطرح کرد:

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بسیج مردمی، بدون افزایش اختیارات نمایندگان دولت امکان پذیر نیست و برای پیشرفت اقتصادی در هر استان، سند واگذاری اختیارات بیشتر در استان‌ها تدوین می‌شود.

به گزارش ندای قم ،دکتر محسن رضایی صبح روزپنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با تسلیت حادثه تروریستی شیراز گفت: برای دشمن فرقی نمی‌کند سپاه باشد، نظام باشد یا ولایت فقیه آن‌ها به دنبال کنار زدن همه ابعاد پیشرفتی نظام اسلامی هستند.

دکتر محسن رضایی با اشاره به پیشرفت ایران اسلامی در ابعاد نظامی گفت: ساخت موشک و پهپاد مربوط به امروز نیست و در سال پایانی جنگ ما پهپاد داشتیم و این پیشرفت‌ها نشان از تقویت حوزه امنیتی ماست.

وی افزود: افرادی که در این سال‌ها آمدند و رفتند این حس را ایجاد کردند که جنگ تمام شده و باید به عادی سازی روابط بپردازیم، خیلی‌ها ۳۰ سال وقت ما را گرفتند، آخرین تلاش آن‌ها برجام بود که هنوز قلمش خشک نشده بود که ترامپ آمد و آن را برهم زد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: لازمه اصلاح اقتصاد کشور یک قیام اقتصادی است و در راس آن هم سه قوا باید قرار بگیرند، وقتی در حوزه موشکی می‌توانیم پیشرفت کنیم نمی‌توانیم ماشین بسازیم؟ ما نیازمند حس و انگیزه در کشور هستیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین سند واگذاری اختیارات به استان‌ها خبر داد و گفت: بسیج مردمی، بدون افزایش اختیارات نمایندگان دولت امکان پذیر نیست، اختیارات را از دست استان‌ها گرفته ایم و در تهران متمرکز کرده ایم که این روند کار‌ها را کند می‌کند.

مشکلات تولیدکنندگان باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل شود

وی افزود: در استان‌ها به دنبال این هستیم که مشکلات تولیدکنندگان را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل کنیم چراکه ازنظر قانونی اختیارات خوبی در اختیار این ستاد است.

رضایی ضمن اشاره به ترسیم نقشه راه در تمام کشور و استان‌ها ترسیم‌شده بر ضرورت تدوین نقشه راه منابع اقتصادی تاکید کرد و افزود : متأسفانه درآمدهایی که در استان جمع می‌شود تماماً داخل استان مصرف نمی‌شود و بسیاری از بانک‌ها این پول‌ها را در شرکت‌های خاصی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: چنین شرکتهایی شرایط بدی را در برخی از بانک‌ها ایجاد کرده اند و به‌نوعی ولنگاری مالی تبدیل‌شده است .

معاون اقتصادی رئیس جمهور عملکرد برخی بانک‌ها را همراه با ولنگاری دانست و گفت: رهبری تاکید کرده اند که سند نظام پولی و مالی تدوین شود تا اصلاح اتفاق بیفتد.

استاندار قم:

بسیاری از مسائل استان با واگذاری اختیارات حداقلی قابل‌حل است

استاندار قم  نیز دراین جلسه با تاکید بر اینکه برخی از مسائل داخل استان را با همکاری و همراهی و با اختیارات حداقلی می‌توانیم رفع کنیم، عنوان کرد: امیدواریم با اقداماتی که در سطح ملی انجام می‌شود و افزایش اختیارات مسئولین استانی شاهد حل بیش‌تر مشکلات مردم باشیم.

سید محمدتقی شاهچراغی ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی  چهارشنبه شب گذشته در شیراز، اظهار کرد: برخی در کشور به بهانه اغتشاشات بدنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند که نتیجه چنین رفتاری اقدامات تروریستی دیشب است.

وی در ادامه با تاکید بر هوشیاری دستگاه های انتظامی نظامی و امنیتی استان و نظارت بیشتر بر اماکن عمومی گفت: در راستای حفظ امنیت پایدار و ارتقا آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی برنامه ریزی مناسبی شده تا از بروز حوادث امنیتی احتمالی پیشگیری شود.

زیرساخت‌های قم جوابگوی توسعه توریسم زیارتی نیست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیزدر جلسه شورای اداری استان هم مهم‌ترین محور توسعه استان را توریسم زیارتی خواند و گفت: زیر ساخت‌های استان جوابگوی این اقدام نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری افزود: آشفتگی در آمایش سرزمینی مثل حضور صنایع آلاینده، توجه نکردن به سرمایه گذاران خارجی و نداشتن برنامه و متولی مشخص برای سرمایه گذاران، فضای مجازی و القای مشکلات اقتصادی مواردیست که توقع می‌رود دولت برای آن‌ها برنامه داشته باشد.

سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و استان قم روی هوا است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی خوبی در قم وجود دارد ولی متأسفانه تکلیف این سرمایه‌گذاران خارجی مشخص نبوده و عملاً سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و استان قم روی هوا است.

وی با اشاره به اینکه هیچ سامانی در کشور برای این موضوع وجود ندارد، اذعان کرد: باید یک سازمان محور و مسئول باشد و تمام استعلامات و مجوزات را همین سازمان کسب کند تا سرمایه‌گذاران خارجی دچار سردرگمی نشوند.

وی افزود: علت آشوب‌های اخیر هم همین فضای مجازی و القای فساد و مشکلات اقتصادی است، و تا زمانی که این زمینه‌ها باشد این آشوب‌ها هم ادامه دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی از کار‌ها انجام نمی‌شود و اقدام جهادی لازم دارد، و این کمبود در کار‌ها سبب شده که استیضاح برخی وزرا اتفاق بیفتد.

معاون استاندار قم:

بانک‌های خصوصی به پاشنه آشیل اقتصاد تبدیل‌شده‌اند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز دراین جلسه با تاکید بر نقش بانکها در تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و ارائه تسهیلات به به بخش تولید گفت:  بانک‌های خصوصی در وضعیت اقتصاد امروز مسئله جدی‌ای هستند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

محسن امیدیان افزود: پاشنه‌های آشیل جدی اقتصاد امروز بانک‌های خصوصی هستند که نه از کسی تمکین می‌کنند و نه پاسخگویی خوبی به بانک مرکزی دارند.

امیدیان با اشاره به اینکه بیش از 10 آئین‌نامه و دستورالعمل داریم که دولت باید بدنبال رفع موانع آن‌ها باشد، گفت: متأسفانه سطح تصمیم‌گیری در استان نازل است و برای برخی از موارد نیازمند تصمیمات ملی هستیم به همین دلیل شاهد اختلال در روند تصمیم گیری هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: این بانک‌ها نه‌تنها از منابع در راستای برنامه‌های دولت استفاده نمی‌کنند بلکه گاها در جبهه مقابل استفاده خواهند کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/hf6g

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا