اقتصاد

تبیین دستاوردهای اقتصادی ایران  بعد از انقلاب

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی  استان  قم تشریح کرد:

مدیر کل امور اقتصادی و‌ دارایی استان قم با حضور در دبیرستان پسرانه فرهنگ قم، ضمن اجرای «زنگ انقلاب» همزمان با ساعت ورود حضرت امام خمینی به کشور در ۱۲ بهمن ۵۷، به تبیین دستاوردهای اقتصادی  بعد از انقلاب در بین دانش آموزان و کادر آموزشی دبیرستان فرهنگ پرداخت.

به گزارش ندای قم ،مهدی فراهانی در ابتدای سخنانش به نقش وزارت اقتصاد و هر یک از دستگاههای زیر مجموعه این ابر وزارتخانه در مدیریت اقتصادی کشور و درآمد زایی برای دولت اشاره کرد.

وی سپس به آمار های بانک‌جهانی درباره شاخص های اقتصادی کشورها اشاره کرد و افزود:در خصوص اثبات پیشرفت های اقتصادی و‌ رفاهی ملت ایران پس از از انقلاب ۵۷ به آمارهای بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران اشاره نمی کنم چون بد خواهان کشور با تکرار عبارت« کارخودشونه» سعی در تضعیف و کوچک انگاری دستاوردها دارند بنابراین اشاراتی به آمارهای بانک جهانی به عنوان یک نهاد بین المللی خواهم داشت تا از اذعان یک نهاد آماری بین المللی به پیشرفت های اقتصادی ایران بعد از انقلاب و مقایسه آن با قبل از انقلاب واقف باشید.

وی قبل از اشاره به شاخص های آماری بانک جهانی خطاب به دانش آموزان مدرسه فرهنگ‌ گفت:ضمن توجه به  آمارها در گوشه ذهن خود، به  آسیبهای گسترده جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم های 44ساله و انواع دشمنی‌های خارجی که با ایران بوده هم التفاط داشته باشید.

وی ادامه داد:بر اساس آمارهای بانک جهانی که رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران را به صورت سالانه منتشر کرده ، تغییرات این شاخص اقتصادی کشور، طی بازه زمانی 1978 (1356) یعنی یک سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا سال 2020 (1398) قابل توجه است.

فراهانی اضافه کرد:بانک جهانی در آمارهای خود اعلام کرده است‌ تولیدناخالص داخلی ایران از حدود منفی 14 درصد در سال 1356 به حدود 4 درصد در سال 2020 رسیده است و‌این یعنی ما از سال ۵۶ تا سال ۹۸ یعنی ۴۲ سال بعد، حدود 18 درصد رشد در تولید ناخالص داخلی داشته ایم.

وی گفت:بانک جهانی در باره همه شاخص های رشد و پیشرفت آمار مقایسه ای  ارائه میدهد و  حتی درباره شاخص تعداد پزشک می گوید: در دوره پهلوی به ازای هر ۴۰۰۰ ایرانی، یک پزشک وجود داشت اما در سال ۹۸ به ازای هر ۶۷۰ نفر یک پزشک وجود دارد؛ که به عبارتی شاخص پزشک به جمعیت در دوره پس از انقلاب ۶ برابر بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: بانک جهانی آمارهایی از مقایسه مرگ و میر نوزادان، سفر های هوایی ، پیشرفت کشاورزی، صنعت و آمارهای کلی و جزیی دارد که تحقیق بیشتر درباره مقایسه شاخص های اقتصادی قبل و بعد از انقلاب را به خود شما عزیزان می سپارم.

وی در پایان گفت: از شما فرزندان انقلاب که در قم و در شهرعلم و بصیرت زندگی میکنید انتظار می رود  که به جای توجه و باور به گفته ها و نوشته های فضای مجازی و رسانه ای زرد و پوچ، اهل مطالعه تاریخ و مطالعه آمار باشید و با تقویت روحیه پرسشگری و مطالبه گری هر مطلبی را از هر منبع و‌ رسانه ای به راحتی نپذیرید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/oga2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا