اقتصاد

بهره برداری از ۴۶۴ میلیارد ریال پروژه مخابراتی در دهه فجر

مدیر مخابرات منطقه قم خبرداد:

مدیر مخابرات منطقه قم از بهره برداری از 464 میلیارد ریال پروژه مخابراتی در دهه فجر خبرداد..
به گزارش ندای قم ،مهندس محمد حاج عینی، در گفت‌وگویی در رابطه با تاریخچه مخابرات قم اظهارداشت : در سال ۱۲۸۵ اولین دستگاه تلگراف در قم نصب شد و در سال ۱۳۱۸ مرکز تلفن مغناطیسی۷۰ شماره‌ای راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۴۰ اولین مرکز تلفن خودکار دو هزار شماره‌ای در قم و راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۵۷ تا ۷ هزار شماره تلفن توسعه یافت، گفت: در سال ۱۳۷۱ سیستم‌های تلفن آنالوگ به دیجیتال تبدیل شد.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۵ اولین آنتن BTS تلفن همراه نصب و ۲۷۱ شماره واگذاری شد همچنین نصب و راه‌اندازی اولین کافو نوری، راه‌اندازی مترواترنت و نصب ۳۸۰۰ پورت پرسرعت به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۸ اتفاق افتاد.
حاج عینی با بیان اینکه واگذاری سرویس ADSL به مشترکین در سال ۱۳۸۹ اتفاق افتاد، اظهار کرد: نصب و راه‌اندازی اولین رینگ تجهیزات انتقال STM۶۴‌ در سال ۱۳۹۰ صورت گرفت و در سال ۱۳۹۲ نیز نصب اولین Soft Switch و حرکت به سمت NGN و نصب اولین سیستم انتقال NGSDH و ASON اتفاق افتاد.
وی با اشاره به اینکه در ۱۳۹۴ نصب و راه‌اندازی سایت ۳G تلفن همراه رخ داد، افزود: سال ۱۳۹۵ آغاز توسعه شبکه فیبر نوری خانگی در سطح استان بود و سال ۱۳۹۶ سرویس VDSL در سطح استان نصب و راه‌اندازی شد.
مدیر مخابرات منطقه قم بیان کرد: نصب و راه‌اندازی سایت ۴G تلفن همراه در سال ۱۳۹۸ و نصب و راه‌اندازی اولین سایت ۵G تلفن همراه در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت.
وی در رابطه با پروژه‌های سال جاری شرکت مخابرات قم بیان کرد: ایجاد بستر و شبکه فیبر نوری در سه شهرک صنعتی استان، نصب و راه‌اندازی ۹۶ پورت VDSL، نصب و راه‌اندازی ONU در سه منطقه شهری، نصب و راه‌اندازی OLT در ۴ منطقه مخابراتی، نصب و راه ‌اندازی شش سایت جدید تلفن همراه و بازسازی شبکه مخابراتی در چهار روستای استان ازجمله پروژه‌های سال جاری بوده است.
حاج عینی ادامه داد: تعویض دکل ۷ سایت تلفن همراه، نصب و راه‌اندازی ۵ تکنولوژی TD LTE، نصب و راه‌اندازی ۳ لاین و ماکس کم‌ظرفیت در سه روستا، اجرای ۹ کیلومتر طرح FTTH شهری، اجرای ۱۲ کیلومتر طرح ۱۵۰ روستای قلعه چم و اجرای پروتکشن کهک_ونارچ از دیگر پروژه‌های سال جاری بوده است.
مدیر مخابرات منطقه قم با اشاره به اینکه این پروژه ها با اعتباری بیش از ۴۶۴ میلیارد ریال انجام شده است، گفت: این پروژه‌ها هم‌زمان با ایام مبارک دهه فجر، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mrcq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا