اقتصاد

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 246 طرح گازرسانی

باحضور مسئولان ملی و استانی قم صورت گرفت :

آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به 187 واحد صنعتی و آغاز عملیات گازرسانی به 4 روستا و 55 واحد صنعتی در محور قم-اراک، بعد از ظهر روز شنبه بیست‌ودوم بهمن همزمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با حضور

مسئولان ملی و استانی قم برگزارشد.

به گزارش ندای قم ،مدیرعامل شرکت گاز استان قم دراین مراسم  با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های رهبر معظم‌ انقلاب بر قله‌های رفیع افتخار ایستاده است، اظهار کرد: امروز مردم ایران در حالی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن می‌گیرند که کشورمان در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های شگرفی دست پیدا کرده‌ است.

مرتضی خوش‌لهجه با اشاره به برخی افتخارات کشور در حوزه صنعت نفت و گاز، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی، تنها یک خط انتقال گاز اصلی در کشور وجود داشت که از این خط لوله تنها تعداد 8 شهر و 3 روستا در قالب 51 هزار خانوار، تحت پوشش گاز طبیعی قرار داشتند. اما هم‌اکنون 10 خط لوله اصلی در سرتاسر کشور کشیده شده است و بیش از 23 میلیون مشترک خانگی در 1226 شهر و 36 هزار از 38 هزار روستای کشور، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

خوش‌لهجه با اشاره به طرح بهره‌برداری از گازرسانی به 187 واحد صنعتی استان قم، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز در استان قم، در مجموع مصرف بالغ بر یازده‌و‌نیم میلیون لیتر سوخت مایع حذف می‌شود که این موضوع کمک شایانی به اقتصاد کشور است.

وی اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به 187 واحد صنعتی استان قم را 850 میلیارد ریال عنوان کرد و در ادامه افزود: گازرسانی به 55 واحد صنعتی در محور قم-اراک و چهار روستای محروم از نعمت گاز طبیعی استان قم، از دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت گاز استان قم است که روند شبکه‌گذاری بخشی از این طرح‌ها، پیش از دهه فجر امسال آغاز شده و برای بهره‌برداری از این طرح‌ها، نزدیک به 100 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خوش‌لهجه همچنین با اشاره به ایجاد یک ایستگاه تقلیل فشار در شهرک پردیسان، گفت: برای بهره‌برداری از فاز اول این طرح، اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است و امید است که با تلاش‌های کارکنان شرکت گاز استان قم، این طرح به همراه طرح‌های گازرسانی به صنایع پهنه نیزار، فاز سه سلفچگان، صنایع فاز سوم محمودآباد و شکوهیه و همچنین گازرسانی به طرح جهش تولید مسکن در هفته دولت سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد.

این مراسم مهدی علی‌مددی معاون وزارت نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم برگزار شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/stma

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا