اقتصاد

بخش مسکن و تولید قم نیازمند تزریق منابع مالی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در استان در بخش مسکن و همچنین رونق تولید نیاز به تزریق منابع مالی داریم و باید بانک‌های عامل خصوصی و دولتی همکاری کنند.

به گزارش ندای قم مهر، محسن امیدیان در بیست و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید که با حضور اعضای کمیته‌های تخصصی این ستاد در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با اشاره به شعار سال و اهمیت رفع موانع از واحدهای تولیدی بیان کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی شورای هماهنگی بانک‌های عامل استان سال گذشته تنها ۱۰ درصد به واحدهای تولیدی استان منابع و تسهیلات مالی تزریق شده که باید این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۵ درصد افزایش یابد.

به گفته وی امسال سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و برای تحقق این شعار لازم است بانک‌های عامل دولتی و بخش خصوصی همکاری کنند و در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی به حسب ظرفیتی که دارند منابع مالی تزریق نمایند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش بانک‌ها برای عمل به تعهدات خود افزود: اینکه بانک‌ها منابع مالی و تسهیلاتی پرداخت کنند به این معنی نیست که بر بانکی فشار آورده شود و سیستم بانکی دیگری از ارائه تسهیلات بانکی و مالی کوتاهی کند باید این امر به صورت متوازن صورت گیرد

معاون استانداری قم اظهار کرد: در استان در بخش مسکن و هم چنین رونق تولید نیاز به تزریق منابع مالی داریم و باید بانک‌های عامل خصوصی و دولتی همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه فلسفه و وظیفه اصلی ستاد تسهیل، ایجاد گشایش و تسهیلات برای رونق تولید و حمایت از واحدهای تولیدی است افزود: هرگونه موانع در مسیر باید از فعالیت واحدهای تولیدی برداشته شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/irax

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا