اقتصاد

بانک‌ها روند اعطای وام را تسهیل کنند

استاندار قم:

استاندارقم گفت: وام‌های مسکن، فرزندآوری، ازدواج و مشاغل خانگی باید به متقاضیان اعطا شود.
به گزارش ندای قم، سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها و مشکلات به وجود آمده، برخی از مردم بیشتر نیازمند وام‌های خرد هستند و با توجه به محدودیت‌های مالی بانک‌ها در اواخر سال، مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی باید تغییراتی را ایجاد کنند تا مردم از تسهیلات خرد بتوانند استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی هم گفت: اگر هر بانکی بدون افزایش سرمایه، بخواهد با هر میزان تسهیلات به متقاضیان ارائه دهد، باعث افزایش نقدینگی در کشور می‌شود.
اعطای ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و ۶ هزار میلیارد ریال وام فرزندآوری
دبیر کمیسیون بانک‌های استان قم نیز دراین جلسه گفت: از ابتدای امسال ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و ۶ هزار میلیارد ریال وام فرزندآوری به متقاضیان اعطا شده است.
سید رسول میر خلف افزود : از ابتدای امسال، ۲۴۹ هزار میلیارد ریال برای ۱۵۹ هزار و ۱۶۳ فقره تسهیلات، توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.
میر خلف افزود: از این میزان، ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و ۶ هزار میلیارد ریال وام فرزندآوری به متقاضیان اعطا شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح خرید پنج هزار یورو به متقاضیان ارز گفت:بانک‌های دارای واحد‌های ارزی و صرافی‌های مجاز در سطح شهر، موظف به اعطاء ارز ۵ هزار یورویی به متقاضیان با داشتن کارت ملی و شناسنامه هستند.
دبیر کمیسیون بانک‌های استان تصریح کرد: امروز به علت تغییر قیمت کالاها، تولید کنندگان و صاحبان واحد‌های تولیدی برای سرمایه در گردش، نیازمند تسهیلات بانکی هستند که منابع بانک‌ها محدود است و توان تامین کامل درخواست واحد‌های تولیدی را نداریم.
محمد صادقی مدیر کل راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گفت: تاکنون بیش از۶۰ هزار متقاضی وام مسکن به بانک معرفی شده اند که از این تعداد ۱۳ هزار متقاضی، موفق به عقد قرارداد برای دریافت وام مسکن شدند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/16u2

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا