اقتصادویژه

اولتیماتوم استانداربه بانک ها

منابع جمع‌آوری شده صرفا باید درقم هزینه شود؛

استاندار قم گفت: ازروزیکشنبه 14 آبان ماه به کلیه بانک‌ها ابلاغ خواهد شد که بانک‌‌های دولتی و خصوصی استان تمامی منابع جمع‌آوری شده را باید صرفا در استان هزینه کنند، در صورت تخطی از قانون اجازه فعالیت به آن بانک در استان را نخواهیم داد‌.
به گزارش ندای قم ،دکتر سیدمحمد آقامیری در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم که عصرروزشنبه با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان در سالن امام جواد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: بنده معتقد هستم در فضای امروز کشور مردم ما نیازمند آگاهی بیشتر از اقدامات دستگاه‌های دولتی و اجرایی هستند که باید برای آن‌ها تبیین شود.
وی افزود: مردم ما باید بدانند خادمان آن‌ها در حوزه‌های مختلف به عنوان روسای ادارات کل استان چه اقداماتی انجام داده‌اند، اگر مردم نسبت به این موضوع آگاهی لازم را کسب کنند در بسیاری از مسائل از جمله انتخابات مشارکت حداکثری خواهند داشت.
کمبود معلم در قم در حد هشدار است
استاندار قم با بیان اینکه مجموع دولت به‌دنبال رفع کمبود معلم است، تصریح کرد: از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم بحث کمبود معلم در سراسر کشور به ویژه استان قم را در مجلس از وزیر آموزش و پرورش مطالبه کنند.
آقامیری تاکید کرد: بحث کمبود معلم در قم در حد هشدار است که اگر از آن غافل شویم مشکل بزرگی برای استان ایجاد خواهد کرد، دولت سیزدهم درخصوص رفع این مشکل برنامه‌ریزی کرده و امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود.
وی درخصوص اینکه حمایت دستگاه‌ها از آموزش و پرورش نیازمند مصوب مدیریت استان نیست، گفت: در این جلسه مطرح شد که در این جلسه مصوب کنیم دستگاه‌ها از آموزش و پرورش حمایت کنند. واقعیت این است که این موضوع نیاز به مصوبه ندارد بلکه همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان موظف به حمایت از آموزش و پرورش هستند.
به بانک های که تخطی نماینداجازه فعالیت نخواهیم داد
استاندار قم در ادامه با بیان اینکه بانک‌های استان منابع خود را فقط در استان باید هزینه کنند، خاطرنشان کرد: ازروزیکشنبه 14 آبان ماه به کلیه بانک‌ها ابلاغ خواهد شد که کلیه منابع خود را فقط باید در استان هزینه کنند و ما جز این هیچ مورد دیگری را قبول نخواهیم کرد.
وی افزود: هیچ بانک دولتی یا خصوصی اجازه ندارد منابعی که در استان جمع‌آوری می‌کند را به سایر استان منتقل کند. در صورت عدم رعایت این موضوع آن بانک کلیه شعبات خود در استان قم جمع‌آوری کرده و ما اجازه فعالیت به آن بانک در این استان را نخواهیم داد.
آقامیری گفت: این را هم باید در نظر گرفت منابع بانکی نباید در قالب یک تسهیلات کلان صرفا به یک مجموعه پرداخت شود. منابع بانک‌های استان باید بین همه متقاضیان در قالب تسهیلات پرداخت شود.
ساخت اماکن ورزشی جدید تا پایان سال
استاندار قم با بیان اینکه از شهرداری و شورای اسلامی شهر قم درخواست داریم که حدود ۷۵ قطعه زمین در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان و سپاه استان قم قرار دهند، بیان کرد: براساس آمار، استان قم در خصوص اماکن ورزشی رتبه نامناسبی دارد. برای رفع این مشکل با آقایان سقائیان‌نژاد و محرری صحبت کرده‌ایم که در اسرع وقت ۷۵ قطعه زمین در اختیار ۲ مجموعه سپاه و اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم قرار بگیرد.
وی در پایان گفت: سپاه اعلام آمادگی کرده که تا پایان سال آمادگی ساخت ۲۵ اماکن ورزشی را دارد و اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز با مشارکت بخش خصوصی موظف به ساخت ۵۰ اماکن خواهد بود. این مشکل در اسرع وقت و تا پایان سال ۱۴۰۲ باید حل شود.
افزایش رضایت‌مندی مردم، مشارکت حداکثری درانتخابات را به همراه دارد
آقامیری همچنین عصر روزشنبه در جلسه شورای معاونین استانداری اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان مدیریت استان حل مشکلات مردم است. اگر معاونی را مسئول پیگیری اموری می‌کنم، در حکم استاندار است و همه مدیران استان موظف به همکاری با معاون مربوطه هستند.
وی افزود: اگر‌ بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم رضایت‌مندی آن‌ها را دربر خواهد داشت و این اتفاق باعث افزایش مشارکت آن‌ها در مسائل مختلف به ویژه انتخابات می‌شود.
استاندار قم گفت: در بحث حل مسائل زمان برای بنده در اولویت اول قرار دارد. کلیه مدیران استان بدانند مردم نباید معطل تصمیم‌گیری و نظرات ما مدیران باشند.
وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات از تاکیدات رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فرمایشات خود بر افزایش مشارکت حداکثری تاکید نموده‌اند. این فرمایش یک دستور برای همه ما مدیران است که باید بدون معطلی آن را اجرا کنیم.
آقامیری درپایان تاکید کرد: مردم از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند لذا افزایش رضایت‌ آن‌ها برای ما مدیران باید در دستور کارمان قرار گیرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ycsg

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا