اقتصاد

اجرای مرحله نهایی طرح اعلام بار مجازی دراستان قم

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد:

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از اجرایی شدن مرحله دوم( نهایی) از طرح سامانه اعلام بار مجازی دراستان قم خبرداد.

به گزارش ندای قم ،علیرضا اسدی ضمن اعلام خبر فوق افزود: مرحله نخست از طرح سامانه اعلام بار مجازی دردیماه سال گذشته( ویژه ناوگان تریلی)، دراستان قم اجرایی شد.

وی ادامه داد: از آنجا که راه اندازی این سامانه مستلزم برگزاری دوره های آموزشی ( حضوری- مجازی) جهت رانندگان و دیگر کاربران بود، مرحله دوم و نهایی طرح با فاصله ای چهار ماهه دراستان، اجرایی شد.

اسدی با که کاربران گرامی جهت بهره مندی از سامانه اعلام بار مجازی، ملزم به نصب نرم افزار مربوطه درگوشی های همراه خود می باشند، تصریح کرد: رانندگان و دیگر کاربران استان قم و چند استان دیگر کشور، میتوانند با نصب نرم افزار( اپلی کیشن) ،، بی تا،، برروی گوشی های همراه خود( اندروید) ازخدمات سامانه اعلام بار مجازی بهره مند شوند.

وی خاطر نشان ساخت: باتوجه به ضرورت تسریع درفراگیری کاربران از فرآیند بهره مندی سامانه اعلام بار مجازی، درنرم افزارهای اعلامی همچون بی تا، مراحل ورود به برنامه و استفاده از سامانه به صورت صوتی – تصویری اشاره شده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم راه اندازی سامانه اعلام بارمجازی را خدمتی درراستای اجرای طرح فراگیر دولت الکترونیک دانست واظهار داشت: بدون شک، مهمترین هدف از راه اندازی سامانه اعلام بار مجازی، عدالت درتوزیع حمل بار و انتظام ساختار شبکه حمل ونقل جاده ای درکشوراست.

علیرضا اسدی جلوگیری از صدور بارنامه های صوری، مدیریت بهینه مصرف سوخت ناوگان عمومی جاده ای را از دیگر اهداف منظور دراجرای این طرح دانست و بیان کرد:تسهیل فرآیند اعلام و حمل بار، امکان دریافت نوبت درهرمکان( بدون نیاز به حضور راننده)، امکان دریافت لیست بار درهر جا، جلوگیری از ازدحام فیزیکی رانندگان و …از دیگر اهداف اجرایی طرح سامانه اعلام بار مجازی می باشد

وی دربخش دیگری از این خبر به ضرورت نظارت بر حسن اجرای طرح مذکور تاکید کرد و گفت: با توجه به سامانه های نظارت تصویری دراختیار و گشتهای کنترل دروازه ای حوزه معاونت حمل ونقل اداره کل متبوع، مراحل اجرایی این پروژه مهم رصدو نسبت به کنترل کمی و کیفی آن اقدام ودرصورت مشاهده هرنوع تخلف، برخورد قانونی صورت می گیرد.

اسدی ابراز امیدواری کرد: ان شا… با همراهی و همدلی تمامی کاربران گرامی( اعم از مدیران شرکتهای حمل ونقل کالا، انجمن های صنفی رانندگان، صاحبان کالا، رانندگان و…) شاهد تحقق تمامی اهداف منظور دراین طرح باشیم.

وی درخاتمه ضمن اعلام مجدد شماره تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راهها، تاکید کرد: این سامانه تلفنی گویا درتمامی اوقات شبانه روز، آماده دریافت،ثبت و پی گیری انتقادات، شکایات و دیگر مراجعات کاربران محترم می باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/2n9n

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا