اقتصادویژه

آیا سکوت اتاق اصناف وسازمان صمت قم می شکند!

افکارعمومی منتظرپاسخگویی درخصوص روغن های کشف شده ؛

عصر روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه خبری توسط یکی از پیشکسوتان خوشنام و پرمخاطب مطبوعاتی قم با عنوان کشف چندین تن روغن در زیر زمین اتاق اصناف قم مخابره گردید و به طبع آن درفضای مجازی نیز باز نشرداده شد.
متاسفانه اتاق اصناف، سازمان صمت استان قم و تعزیرات حکومتی طی 5 روز گذشته سیاست سکوت درخصوص این خبردر پیش گرفته است که درنوع خود سوال برانگیز است که چرا این سه دستگاه تاکنون واکنشی به این موضوع نداشتند.هرچند به نظر می رسد این نقش را بصورت نیابتی به برخی رسانه های مجازی سپرده اند تا درمقام دفاع از آنها عمل نمایند.
ولی آنچه ازسوی این رسانه ها منتشر شده است نتوانسته است افکار عمومی را قانع نماید ، بهتراست این سه مجموعه سیاست سکوت و حرکت با چراغ خاموش را کنار بگذارند و راسا پاسخ شفاف وقانع کننده وبدون فرافکنی بدهند که موضوع چه بوده است واجازه دهند افکار عمومی درخصوص پاسخ آنها قضاوت نمایند چرا که ادامه این سکوت مهر تایید برتخلف تعبیرخواهد بود که شایسته نیست!
با توجه به اینکه هرگونه خرید اقلام اساسی شامل شکر، روغن ، برنج و غیره باید در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها ثبت و تایید شود به راحتی میتوان دریافت که روند کار قانونی بوده است یانه .لذا از نهادهای محترم نظارتی انتظار می رود بصورت جدی به این موضوع ورود نمایند با بررسی دقیق ، اگر بروز تخلف برای آنها محرز شد بدون مسامحه با متخلف و متخلفین برخورد نمایندو این پیام امیدواری را به جامعه منتقل نمایند که با متخلف در هرپست و مقامی برخورد می شود تا درس عبرتی برای دیگران شود و از تکرار آن جلوگیری شود.
افکارعمومی همچنان منتظر پاسخ هستند هرگونه تاخیر در شفاف سازی و درصورت احراز تخلف برخورد با متخلفین موجب خسارت جبران ناپذیری به اعتماد عمومی خواهد شدکه جبران آن آسان نخواهد بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vqdm

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا