اقتصادویژه

ازورود به پروژه ساخت فرودگاه قم پشیمان نیستم

محمدعلی شفیعی سرمایه‌گذار فرودگاه قم :

ندای قم / گزارش خبری / روح اله کرمانی ؛حاج محمدعلی شفیعی را از گذشته می‌شناسم مردی که برای اولین بار به فوتسال قم آمد و با آوردن وحید شمسائی آقای گل فوتسال جهان به قم تولد تیم فوتسال ارم کیش را رقم زد و با حمایت مالی خود باعث شد تا ارم کیش تامدتی در فوتسال ایران آقایی کند و بر سکوی اول رقابت‌های برتر لیگ فوتسال ایران بایستد.
از وقتی دید هیچ حمایتی نمی‌شود عطای کار را به لقایش داد تا مسیر بزرگی که در ذهن داشت را به تحقق رساند و آن پروژه ساخت فرودگاه بین المللی در قم بود که در باور هیچکس نمی‌گنجید.پروژه ساخت این مجموعه ملی و بزرگ از سال ۸۸ کلید خورد و با صرف هزینه‌های بسیار در مسیر ابتدایی خود قرار گرفت.
مسئولان وقت هر کدام با دادن قول حمایت ،اقدام انجام شده را ستودند و 3 هزار هکتار زمین بیابان خشک در ۲۰ کیلومتری قم واقع در جاده اراک منطقه طرلاب اختیار وی قرار گرفت تا ساخت بزرگترین پروژه فرودگاهی بین المللی را در قم را عملیاتی نماید این آغاز داستانی بود که بعد از گذشت 13 سال عبور از پیچ و خم‌های اداری هنوز لاینجل باقی مانده است و صرف هزینه‌های بسیارتا به امروز و هزاران ساعت مطالعه و کار و تلاش تا به حال به نتیجه‌ای مطلوبی نرسیده است.
اواخرهفته گذشته حاج محمدعلی شفیعی سرمایه‌گذار فرودگاه قم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم از مشکلات سختی های که در مسیر احداث فرودگاه بین المللی قم تاکنون بروی گذشته سخن گفت واعلام آمادگی کرد در مسیر تکمیل این پروژه مهم و حیاتی برای استان قم آماده هرگونه همکاری با مسئولان هستم تا هرچه زودتر با رفع موانع شاهد بهره برداری از فرودگاه قم و رضایتمندی مردمان شهرم باشیم.
شفیعی در ابتدا با تشکر ویژه ازاصحاب رسانه اصحاب رسانه استان قم که در این مسیر همواره یاری گر این پروژه مهم و زیرساختی بودند گفت:دست یکایک شما عزیزان را می‌بوسم از اینکه حرف حق را می‌نویسید از اینکه قضاوت سالم دارید از اینکه بی‌طرف هستید امید دارم نگاه مجدد شما به گفته‌های من مسئولان را ترغیب نماید تابا تلاش مضاعف تری در جهت گره گشایی ازمشکلات پروژه فرودگاه بین المللی قم گام های اساسی بردارند.
ازورود به پروژه ساخت فرودگاه قم پشیمان نیستم
حاج محمد شفیعی می‌گوید با وجود این همه ناملایمات و سختی‌هایی که در طول این 13سال دیده‌ام اما هنوز پشیمان نیستم و با جان و دل تلاش خواهم کرد که آرزوی تحقق نیافته همشهری‌های نازنینم تحقق یابد این آرزوی خود من هست که بعد از گذشت نیم قرن تلاش و کوشش هنوز امید به آینده دارم و از اینکه هزاران میلیارد تاکنون صرف ساخت این پروژه کرده‌ام پشیمان نیستم می‌جنگم تا به هدف بزرگ خود برسم.
آب ،برق، گاز نداریم!
وی ادامه داد :واقعاً جای تاسف دارد که مسئولان استانی هیچگونه حمایتی را از ما در خصوص داشتن آب برق و گاز انجام نمی‌دهند با هزاران خون دل خوردن تاکنون توانسته‌ایم با آوردن تانکر‌های بزرگ آب و قرض گرفتن برق و گاز از کارخانجات اطراف کار را جلو ببریم اما مگر می‌شود این گونه ادامه داد.
شفیعی اضافه کرد : با وجود در اختیار داشتن این سه هزار هکتار باز هم مجوز بهره‌برداری به بخش خصوصی داده شد تا هزاران متر مکعب شن را از این منطقه استخراج و به فروش برساند در حالی که مالک این منطقه من هستم و مجوزهای لازم را هم دارم.
احداث سه باند با۹ میلیون متر خاکبرداری
سرمایه گذار فرودگاه بین المللی قم اصحاب رسانه را به بازدید از باند پرواز احداث شده دعوت می‌کند به دل بیابان خشک می رویم و سه باند مجهز قابل بهره‌برداری را می‌بینیم که با صرف هزاران روز و هزینه هنگفت برای فرود هواپیماهای پهن پیکر احداث گردیده مهندس شفیعی مدیر فنی مجموعه می‌گوید ۹ میلیون متر مکعب خاکبرداری در صنعت هواپیمایی کشور بی ‌نظیر است.
وی تاکید کرد ما سه باند را برای این مجموعه در نظر گرفته ایم.یک باند برای نشستن هواپیماهای ۷۴۷ رایر باس ۳۸۰ و باندهای دیگر برای هواپیماهای سبک که در نوع خود می‌تواند در میان فرودگاه‌های کشور های دیگر برتر باشد.کوبیدن این خاک‌های نرم ،زمان زیادی ازما گرفت ودر حال حاضر تنها آسفالت آن باقی مانده است که در پیچ و خم بروکراسی اداری گیر کرده است.
این فرودگاه با ویژگی ها منحصربفرد درآسیا بی‌رقیب است
شفیعی درادامه بیان داشت : شرایط منطقه طرلاب اجازه بهترین بهره‌برداری پروازی را می‌دهد که در میان کشورهای همسایه همچون ترکیه، امارات و قطر بی‌نظیر است. آب و هوا و شرایط بادی که در این منطقه می‌وزد بهترین امکان نشست و برخاست را به هواپیماها می‌دهد.
وی اضافه کرد : ایستگاه راه آهن سراسری ساقه در کنار ما قرار گرفته که روزانه بیش از ۱۰رام قطار در آن تردد می‌نماید. بهترین ایستگاه زمینی توریستی را داریم که بیش از 17 استان کشور را از کنار این فرودگاه در جاده زمینی در تردد هستند که می‌تواند بهترین امکانات موجود را برای داشتن یک فرودگاه ایده آل برای ما فراهم آورد
ساخت بزرگ‌ترین میدان جهان در مجموعه توریستی طرلاب
محمدعلی شفیعی ما را به بازدید بزرگ‌ترین میدان جهان در مجموعه توریستی طرلاب می‌برد او می‌گوید طرح و برنامه و نقشه ارائه شده در ساخت بزرگترین میدان جهان در این مجموعه توریستی که به نام طرلاب نامگذاری شده اعتبار جهانی به این منطقه خواهد داد زیرا فرودگاه بین المللی قم برای ۲۵۰ پرواز روزانه در نظر گرفته شده است که مجموعه توریستی در کنار فرودگاه می‌تواند جذابیت فوق العاده‌ای را به توریست‌ها و مردم شریف ایران داشته باشد.
سنگ اندازی ها و قول های که کمتر عملی شد!
وی تصریح کرد :در طول سال‌های گذشته همه استاندارهای که در قم منصوب شدند در شروع کارشان همه گونه همکاری را درستور کار قرار می‌دادند اما با گذشت زمان یک دفعه ورق برمی‌گشت و من یکه و تنها در میان این همه مشکل قرار می‌گرفتم. نمایندگان محترم مردم قم هم تاکنون بارها قول حمایتی داده‌اند اما اثربخشی خاص در قول‌های آنها دیده نشد تا من امروز به شما اصحاب رسانه بگویم که واقعاً تنها هستم و نوشته‌های شما شاید بتواند چاره درد باشد تا این همه اقدامات انجام شده بی ثمر نباشد .
وی ادامه داد :با انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعنوان رییس جمهور و روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب جناب آقای شاهچراغی بعنوان استاندار قم خوشحال بودم که وی بتواند مسئولان را برای یاری این مجموعه مجاب نماید اما قول‌های اولین دیدار که با خوشحالی بسیار همراه بود به ناگهان رو به خاموشی نهاد و خبری از حمایت از جانب ایشان دیده نشد.
ماجرا خلع ید چه بود؟
وی خاطر نشان کرد:اینطور عنوان شده بود که این مجموعه و مالکیت آن برای من تمام شده و خلع ید شده‌ام با پیگیری‌های انجام گرفته و رای دیوان عالی کشور این سنگ اندازی هم بی‌ثمر بود تا قانونمند و با رای بالاترین مرجع قضایی کشور به کارم ادامه دهم .
ساخت مجموعه‌های ورزشی بی‌نظیری که بلا استفاده مانده است
به دیدن فضاهای ورزشی ساخته شده در این مجموعه می‌رویم. سالن استاندارد چند منظوره ،حمام و سونا با طرح حمام‌های ترکیه زورخانه و سالن‌های اختصاصی در کنار مجموعه مدیریتی امکانات بسیار خوبی را جهت رشد ورزش در این مجموعه دیده می شود.
شفیعی می‌گوید طرح ساخت هتل ۵ ستاره و آوردن اردوهای تیم ملی در نگاه من وجود دارد که امید دارم با نگاه خوب مسئولان این مورد هم تحقق یابد.
راهکار گره گشایی از این پروژه معطل مانده!
سرمایه گذار فرودگاه بین المللی قم دربخش دیگری از سخنان خود گفت :شخص آیت الله رئیسی رییس جمهور محترم صد درصد به این پروژه نظر خاص دارند.تعامل با آستان قدس رضوی و مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا و سپاه می ‌تواند چراغ راه باز کردن گره کور این داستان باشد که در این راه چشم انتظار اقدامات رئیس جمهورمحترم هستم.
حرف آخر- آماده هرگونه همکاری هستم
وی تاکید کرد :شرکت ارم کیش آمادگی هرگونه تعاملی وهکاری را دارد من برای اینجا همه چیز خود را فدا کردم اینکه سرمایه گذاربخش خصوصی بیاید و برای رفاه حال مردم استان وشهرخودش همه چیز خود را فدا کند باید افتخار مسئولان شهرش باشد البته هر سرمایه گذاری دنبال سود آوری هم هست این نگاه می‌بایست حتماً در دستور کار یک سرمایه‌گذار باشد.
شفیعی در پایان گفت :من می‌گویم من چیزی از مسئولان نمی‌خواهم دولت وظیفه خود را انجام دهد و من هم موظف خواهم شد هرچه سریع‌تر اولین پرواز را در این مجموعه بنشانم. ظرف ۶ ماه این مجموعه استارت خواهد خورد و با نگاه خوبی که از مسئولان فرودگاهی کشور جهت راه‌اندازی این مجموعه وجود دارد امکان افتتاح فاز ۱ این فرودگاه فراهم است.
مشکلات و دغدغه های سرمایه گذار این پروژه عظیم را نوشتیم امید داریم مسئولان با تعاملی سازنده بتوانند موانع موجود را کنار زده و با همکاری و همدلی بتوانند در تکمیل این پروژه ملی وی را یاری نمایند زیرا ساخت فرودگاه بین المللی قم می‌تواند باعث عزت و آبروی ایران در جهان اسلام باشد تحقق این آرزو دور از دسترس نیست. پس منتظر نگاه خوب مسئولان به این پروژه ملی هستیم.
لازم به ذکر است :پایگاه خبری ندای قم این آمادگی را دارد در راستای آگاهی بیشتر مردم استان قم نقطه نظرات مسئولان در خصوص این پروژه را نیز منعکس نمایدتامردم در جریان کم و کیف این پروژه قرارگیرند و اگر ابهام یا ابهاماتی وجود دارد شفاف سازی شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/2qhc

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا