اقتصاد

آبیاری۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قم با شیوه‌های نوین

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبرداد:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی این استان با استفاده از انواع روش‌های نوین آبیاری می‌شود و هر ساله حداقل یکهزار و ۵۰۰ هکتار به این میزان افزوده می‌شود.

به گزارش ندای قم ،محمد رضا حاجی رضا در گفت‌وگویی اظهارداشت: قم دارای ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این میان ۶۵ هزار هکتار زیر کشت قرار دارد و ما تلاش می‌کنیم علاوه بر این ۲۰ هزار هکتاری که برای آبیاری آن از روش‌های نوین استفاده می‌شود در تمام باغ‌ها و مزرعه‌های استان که امکان استفاده از روش‌های نوین آبیاری هست، از این شیوه‌ها استفاده شود.

وی افزود: محدودیت‌ منابع آبی یکی از مهمترین چالش‌های کشاورزی در قم است و سازمان جهاد کشاورزی استان برای مدیریت این موضوع، اقدام‌های متعددی را در دستور کار دارد که از جمله مهمترین آن‌ها تشویق کشاورزان به استفاده از روش‌های نوین آبیاری و حمایت از ایشان برای به‌کارگیری این روش در زمین‌هایشان است.

وی ادامه داد: با استفاده از روش‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی استان، میزان مصرف آب به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد و این مساله علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی، از منظر اقتصادی نیز به نفع بهره‌برداران است و هزینه‌ تولید محصول ایشان را کاهش می‌دهد.

حاجی رضا گفت: انواع شیوه‌های آبیاری نوین همچون لوله‌گذاری و آبیاری قطره‌ای و نیز سامانه‌های آبیاری کم‌فشار و پرفشار در زمین‌های کشاورزی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما در توسعه این روش از همه ظرفیت‌ها از جمله پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ca42

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا