اقتصاد

فعالان اقتصادی از ظرفیت سرمایه‌گذاری در تولید پسته قم استفاده کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بخش خصوصی و علاقه‌مندان به فعالیت‌های اقتصادی از ظرفیت ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید، فرآوری، فروش داخلی و صادرات پسته قم استفاده کنند.

به گزارش ندای قم، محمد رضا حاجی رضا روز چهارشنبه در آیین شکرانه برداشت پسته از باغات استان قم، بیان داشت: افزایش سطح کمی و کیفی تولید پسته در قم و تکمیل زنجیره فرآوری آن از جمله اولویت‌های مهم جذب سرمایه‌گذاری در استان است و ما از علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به این که پسته تولید شده در قم از نظر طعم و کیفیت بسیار عالی است و بازار پسندی خوبی دارد، افزود: بر همین اساس نیاز است تا با انجام کارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای پسته قم به سبد سوغات زائران اضافه شود.

وی ادامه داد: ما با همکاری کشاورزی استان طرح‌های خوبی را برای افزایش سطح سلامت محصولات به اجرا درآوردیم که از جمله آن کاهش استفاده از سموم در تولید محصولاتی همچون پسته است که به بالا رفتن کیفیت آن‌ها و در ادامه کسب استانداردهای لازم برای صادرات منجر می‌شود.

گفتنی‌است ۱۴ هزار هکتار باغ پسته در قم موجود است که در این میان هشت هزار و ۵۰۰ هکتار به باردهی رسیده و پیش بینی می‌شود امسال هفت هزار و ۵۰۰ تُن پسته در این استان تولید و به بازار عرضه گردد.

برداشت محصول باغ‌های پسته استان از یک هفته پیش آغاز شده و این روند تا دو هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

تولید ارقام مختلف پسته به‌خصوص رقم اکبری که به دلیل طعم خوب و کیفیت بالا دارای علاقه‌مندان بسیاری است در قم اقدامی موفقیت آمیز می‌باشد و این محصول سازگاری مناسبی با شرایط خاص آب و هوایی این استان دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/gzji

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا