اقتصادویژه

سیلوی دوم استان در شهرستان جعفرآباد ایجاد شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم پیشنهاد کرد؛

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت :پس از انجام بررسی‌های میدانی و مطابق اسناد بالادستی پیشنهاد ایجاد سیلوی دوم ذخیره‌سازی گندم استان در شهرستان جعفرآباد را ارائه کرد.
مهدی متقیان در گفت‌وگوی اختصاصی با ندای قم، اظهار کرد: کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور متشکل از رئیس کل ستاد نیروهای مصلح، وزیر کشور، وزیر دفاع، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، دستورالعمل اجرایی پدافند غیرعامل استان‌ها را در سال 1400 مصوب کرده است.
وی با اشاره به اینکه رئیس شورای پدافند غیرعامل هر استان، استاندار است افزود :در ذیل شورای پدافند غیرعامل استان‌ها 11 کارگروه ازجمله کارگروه امنیت و دفاع، زیستی، انرژی و تامین نیازهای ضروری، خدمات و امداد و نجات، سایبری و الکترونیک، حمل و نقل و جابجایی، مشارکت مردمی، فرهنگی و اجتماعی، کالبدی و زیربنایی کشاورزی و امنیت غذایی و کارگروه حقوقی و قضایی با مسئولیت مدیران کل استان فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در راستای اهداف پدافند غیرعامل و کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی و بازدیدی که از شهرستان جعفرآباد انجام و بررسی‌هایی صورت گرفت، باتوجه به اینکه استان قم دارای یک سیلو برای ذخیره‌سازی گندم است که آن هم در اختیار دولت است و این شرایط با ضوابط پدافند غیرعامل متناسب نیست، پیشنهاد شد سیلوی دوم، ذخیره‌سازی گندم در شهرستان جعفرآباد ایجاد شود.
متقیان با اشاره به اینکه این پیشنهاد در کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی شورای پدافند غیرعامل استان قم مصوب شده است، خاطرنشان کرد:امیدواریم در پروژه‌های دور دوم سفر رئیس جمهور به قم، این پروژه نیز به عنوان یکی از پروژه‌های پدافندی و زیرساختی مورد توجه قرار بگیرد.
وی درپایان گفت : با پیگیری مسئولین ذی‌ربط این پروژه می‌تواند جزو پروژه‌های اولویت‌دار قرار گرفته و عملیاتی شود تا حدود 15 سال آینده شاهد تامین امنیت غذایی در این حوزه در سطح استان باشیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/71at

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا