اقتصاد

سهم تسهیلات بانک‌ها در رونق تولید باید به ۱۵ درصد برسد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارقم :

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: سهم تسهیلات بانک‌ها در رونق تولید باید به ۱۵ درصد برسد.
به گزارش ندای قم ،محسن امیدیان در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تحقق بخش دوم شعار سال را نیازمند منابع بانکی دانست و افزود: باید سهم تسهیلات بانکی با افزایش ۵ درصدی به ۱۵ درصد برسد که موارد مصرف آن مشخص شده است.
به گفته وی: امسال سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و برای تحقق این شعار لازم است بانک‌های عامل دولتی وبخش خصوصی همکاری کنند ودر ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی به حسب ظرفیتی که دارند منابع مالی تزریق نمایند.
وی با تاکید بر لزوم تلاش بانک ها برای عمل به تعهدات خود افزود: اینکه بانک ها منابع مالی وتسهیلاتی پرداخت کنند به این معنی نیست که بر بانکی فشار آورده شود وسیستم بانکی دیگری از ارائه تسهیلات بانکی ومالی کوتاهی کند باید این امر به صورت متوازن صورت گیرد‌
معاون استانداری قم اظهار کرد: دراستان در بخش مسکن و هم چنین رونق تولید نیاز به تزریق منابع مالی داریم و باید بانک‌های عامل خصوصی ودولتی همکاری کنند.
وی با اشاره به این که فلسفه و وظیفه اصلی ستاد تسهیل، ایجاد گشایش و تسهیلات برای رونق تولید وحمایت از واحدهای تولیدی است افزود: هرگونه موانع در مسیر باید از فعالیت واحدهای تولیدی برداشته شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هم در حاشیه این جلسه با اشاره به پرداخت ده درصدی تسهیلات بانک‌ها سال گذشته در غالب رونق تولید و ستاد تسهیل، گفت: مقرر شد امسال این رقم به ۱۵ درصد افزایش یابد که در صورت تحقق، شاهد رشد تولید در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری خواهیم بود.
اکبر ابدالی با اشاره به محقق نشدن جذب کامل تسهیلات ۱۸۰۰ میلیارد تومانی بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری در سال گذشته تصریح کرد: از این مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد که این نشان دهنده عقب بودن از برنامه و ضرورت جبران آن هستیم.
وی همچنین از تسهیل صدور مجوز و تامین سوخت و زیرساخت‌های لازم برای هشت واحد صنعتی خبر داد و گفت: بخشودگی و امهال تسهیلات ۱۵ واحد حوزه کشاورزی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/4hrn

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا