اقتصادویژه

رشد 30درصدی قیمت مسکن در قم

رئیس اتحادیه املاک استان خبرداد:

رئیس اتحادیه املاک استان قم در رابطه با وضعیت مسکن در این استان گفت: در شهر قم قیمت مسکن نسبت به شش ماه گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.
به گزارش ندای قم ،مرتضی محمدی با بیان اینکه بیشترین افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر در پردیسان، کهک و شهرک قدس بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته تورم سنگینی در بازار املاک شاهد بودیم که سبب شد خرید و فروش کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به رکود در بازار مسکن تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و نوساناتی که در قیمت دلار و طلا به وجود آمده است مردم در خرید و فروش احتیاط می‌کنند به همین خاطر میزان معاملات نسبت به سال های گذشته کمتر شده است رکود در بازار مسکن به وجود آمده است.
تا ماه رمضان سال آینده رکود مسکن ادامه دارد
رئیس اتحادیه املاک در قم با بیان اینکه تا پایان سال جاری و ماه رمضان آینده رکود مسکن ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: بعد از ماه رمضان یعنی مصادف با اردیبهشت ۱۴۰۲ با جهشی گریزناپذیر مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: معمولا اموال و سرمایه در مسکن، خودرو، طلا و سکه است و در سال جاری مردم سرمایه گذاری در طلا و خودرو را تجربه کردند و گام بعدی مسکن است؛ زیرا مسکن یک اقتصاد بنیادی است و به تمام مسائل تسلط دارد و اقشار و مشاغل مختلف از آن سود می بردند.
محمدی یکی از علل افزایش قیمت مسکن را احتکار و سودجویی برخی از افراد دانست و اظهار کرد: اگر شب ها در پردیسان عبور کنید واحدهای کامل شده خالی متعددی را مشاهده می‌کنید که نشان دهنده این است که افراد سودجو آن‌ها را احتکار کردند.
رئیس اتحادیه املاک در قم ادامه داد: در حوزه مسکن افراد سود جویی داریم که مسکن را احتکار کردند و عوامل قضایی باید این افراد را شناسایی و مالیات های سنگین برای آنان وضع کنند تا احتکار مسکن کم شود.
توانایی مردم در خرید مسکن به زیر صد متر رسیده است
وی با بیان اینکه توانایی مردم در خرید مسکن به زیر صد متر رسیده است، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت خانه در پردیسان در حدود متری ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان است و در داخل شهر نیز در مناطق ضعیف به متری ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان، در مناطق متوسط ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان و در بالای شهر حدود ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان رسیده است.
رئیس اتحادیه املاک قم در رابطه خانه های نجومی در قم و قیمت های آنان بیان کرد: به ندرت خانه هایی با متری ۵۰ میلیون در قم پیدا می‌شود.
محمدی در رابطه با خانه های کمتر از یک میلیارد تومان در قم اظهار کرد: در مناطق دو و سه می‌توان خانه هایی ۶۰ تا ۷۰ متری پیدا کرد که یک میلیارد یا کمتر از یک میلیارد تومان قیمت داشته باشند.
کمبود مسکن نداریم مردم توانایی خرید ندارند
رئیس اتحادیه املاک در قم ادامه داد: برای مثال خانه ای بین ۵۰ تا ۶۰ متری، با بیش از ۳۰ سال ساخت، با کوچه ای سه تا چهار متری در منطقه سه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه کمبود مسکن نداریم بلکه افزایش قیمت سبب شده است که مردم توانایی خانه دار شدن را نداشته باشند، گفت: افزایش قیمت مصالح، افزایش دستمزد ها و… سبب شده است قیمت مسکن در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد برای مثال اگر متری ۴ تا ۶ تومان قیمت گذاری میشد الان متری ۹ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/xfos

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا