اجتماعیاقتصاد

برای افزایش ماندگاری زائران زیرساخت نداریم

معاون اموراقتصادی استاندار قم :

معاون  اموراقتصادی استاندار قم گفت: با توجه به اینکه زیرساخت لازم برای ماندگاری بیش از یک روز را نداریم متاسفانه توقف بالغ بر 50 درصد زائران در قم کمتر از 6 ساعت است، براین اساس درصدد تامین زیرساخت‌ها هستیم.

به گزارش ندای قم ،محسن امیدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: در ادامه روند آغاز شده در ماه‌های آتی نیز طرح‌های اقتصادی در حوزه صنعت و کشاورزی، خدمات و گردشگری به بهره برداری می رسد است که البته منظور از گردشگری، زیارت و گردشگری مذهبی است.

معاون اقتصادی استاندار قم افزود: بیش از 287 طرح در صنایع کوچک و متوسط و بزرگ در یک سال گذشته به بهره‌برداری رسیده که حجم سرمایه  گذاری بالغ بر 2800 میلیارد تومان و اشتغال بیش از 6900 نفر در سه حوزه است.

وی تصریح کرد: در حوزه احیای واحدهای راکد کارهای ویژه‌ای آغاز شد، وقتی واحدی راکد می‌شود علت عمده آن عدم توانایی بهره‌بردار در حوزه نقدینگی و یا بحث مدیریتی و نیروی انسانی است.

امیدیان بیان کرد: وقتی طرحی را بهره‌برداری کنیم به سرمایه گذاری نیاز است؛ اگر بتوانیم سرمایه‌ای را تا 30 درصد تزریق کنیم واحد می‌تواند به جریان تولید بازگردد ، در این راستا احیای واحدهای راکد و نیمه‌راکد در دستور کار است.

وی عنوان کرد: در طول یک سال گذشته 37 واحد با هدف‌گذاری دولت و با سرمایه‌گذاری بالغ بر 70 میلیارد تومان که عمدتا تسهیلات بانکی است به مدار تولید بازگشته و 400 اشتغال جدید ایجاد شد.

معاون اقتصادی استاندار قم خاطرنشان کرد: در هر سه حوزه خدمات و کشاورزی و صنعت باید برنامه‌ریزی کنیم، ما مزیت ویژه‌ای در حوزه زیارت داریم و با توجه به اینکه در مسیر راه مواصلاتی 17 استان هستیم، از دسترسی خوبی برخورداریم.

وی گفت: با توجه به اینکه زیرساخت لازم برای ماندگاری بیش از یک روز را نداریم متاسفانه توقف بالغ بر 50 درصد زائران در قم کمتر از 6 ساعت است، براین اساس درصدد تامین زیرساخت‌ها هستیم.

امیدیان افزود: قم پایگاه اهل بیت(ع) و مرکز تشیع و حوزه علمیه است و قطب اول نشر آثار مذهبی است و این جاذبه فراوانی برای زائران فراهم می‌کند، اگر زیرساخت‌های اقامتی و تفریحی و مذهبی تامین شود، ماندگاری زائر به بیش از 24 ساعت می‌رسد.

معاون اقتصادی استاندار قم تصریح کرد: اولویت‌های دولت در اشتغال و تولید در تبصره 16 و 18 خود را نشان می‌دهد، مجموع اعتبارات در کشور 60 هزار میلیارد در سال گذشته بوده و دولت جدید 187 هزار میلیارد تومان را پیشنهاد داده و مصوب کرده است که باید حتما برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: نگاه دولت همین است و سهم استان قم سه برابر شده و با توجه به برش‌های استانی باید برای جذب صددرصدی برنامه‌ریزی کنیم، در اشتغال یک میلیون نفری کشور سهم قم 19 هزار و 400 نفر است که امیدواریم در سال 1401 به این عدد برسیم.

 

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/w5tk

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا