اقتصاد

ادارات نسبت به اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید متعهد باشند

استاندار قم:

استاندار قم گفت: اولویت اول کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری مصوبات جلسات از ابتدای امسال تاکنون است و ادارات باید نسبت به اجرای مصوبات کارگروه متعهد باشند.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی روز سه‌شنبه درجلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به مصوبات در دست اقدام، افزود: باید برای این مصوبات زمان مشخصی تعیین شود تا بتوان سریع‌تر آن‌ها را تعیین تکلیف کرد.

وی گفت: مصوبات جلسات زمان‌بندی داشته باشد و در زمان خود اجرایی شود، از سوی دیگر به‌صورت تفکیکی در حوزه‌های مختلف مشخص شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای مصوبات متعهد باشند، عنوان کرد: عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید پذیرفتنی نیست و آنها درصورت داشتن مشکل ، دلیل خود را باید  ارائه کنند تا مساله را ریشه‌یابی کنیم.

شاهچراغی با اشاره به این‌که تمام پرونده‌های در دست اقدام باید دسته‌بندی و مراحل انجام‌ مشخص شود، مطرح کرد: مصوباتی که از نظر فنی امکان اجرایی شدن ندارند نیز باید مشخص و از لیست مصوبات خارج شود.

وی با تاکید بر این‌که باید قواعد را به‌خوبی شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: بحث برق پست سیار شهرک صنعتی شکوهیه نیز باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

۶۸ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  نیز دراین جلسه از اجرایی شدن ۶۸ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم خبرداد.

اکبر ابدالی با اشاره به اینکه در مجموع جلسات ستاد تسهیل ۱۲۹ مصوبه داشته‌ایم، اظهار کرد: ۶۸ درصد این تعداد شامل ۸۸ مصوبه نیز تاکنون اجرا شده و به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه ۳۷ مصوبه نیز در دست اقدام است، مطرح کرد: برخی از این پروژه‌ها برای اجرایی شدن به زمان نیاز داشته و برخی نیز مربوط به جلسات گذشته بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه تنها ۲ مصوبه عدم پیگیری و عدم همکاری دستگاه اجرایی را داشته‌ایم، عنوان کرد: البته احتمال می‌رود از موارد در دست اقدام نیز به همین مشکل بخورند و نهایتا موارد عدم پیگیری به ۴ مورد برسند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تاکنون پرونده ۲۷۶ طرح به مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارسال شده‌است.

سید مصطفی منزوی افزود: تاکنون ۲۳ طرح به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان با تثبیت اشتغال تصویب شده‌است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/7n63

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا