اجتماعیاقتصاد

آغاز آماده‌سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان

استاندار قم خبرداد:

استاندار قم با اشاره به آغاز آماده‌سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان، گفت:۳۵ هزار نفر از مردم قم در این محدوده از شهرک پردیسان ساکن خواهند شد.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم ، سید محمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراحل آماده‌سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان، بیان کرد: به‌رغم تاکید مسئولان ملی بر بلندمرتبه‌سازی در طرح نهضت ملی مسکن، با مقاومت مدیران استانی حداکثر تراکم واحدهای در دست احداث قم ۵ طبقه در نظر گرفته‌شده است.

وی  بابیان اینکه تلاش شده مشکلات سابق انبوه‌سازی در طرح جدید مسکن تکرار نشود، یادآور شد: برخی معضلات گذشته در خصوص شوارع و پارکینگ در طرح نهضت ملی مسکن به‌خوبی مدیریت‌شده است.

شاهچراغی ادامه داد: واحدهای مسکونی و شوارع اراضی ۵۶۰ هکتاری در ۱۵ منطقه تقسیم‌بندی شده و به نحوی مدل شهرسازی و معماری آن طراحی‌شده که مشکلی ازنظر سرانه‌های آموزشی، تجاری، فرهنگی، مسجد و سایر نیازهای شهروندان احساس نشود.

وی بابیان اینکه پیمانکاران طرح اقدامات زیرساختی و استقرار کارگاه خود جهت آغاز عملیات عمرانی ساخت مسکن را آغاز کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا متأهلین واجد شرایط قمی بتوانند از طریق این طرح خانه‌دار شوند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه برای عبور قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان از نزدیکی این پروژه حریم موردنظر به‌صورت کامل رعایت شده و هیچ تاثیری بر معماری و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن نمی‌گذارد، تصریح کرد: پیش‌بینی و تاکید مدیریت استان بر تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان در یک بازده زمانی ۳۶ ماهه است.

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز نخست ساماندهی چهل اختران

شاهچراغی همچنین  بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه توسعه منطقه چهل اختران قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پروژه توسعه محدوده امامزاده موسی مبرقع در منطقه چهل اختران قم از جمله پروژه‌های نیمه کاره‌ای بود که از ده سال گذشته تاکنون در استان قم بلاتکلیف مانده است.

استاندار قم با اشاره به مصوبه ساماندهی منطقه چهل اختران در سفر رئیس جمهور به قم اظهار داشت: در این سفر تصمیمات خوبی برای این پروژه گرفته شد و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی عنوان داشت: اگر این پروژه در سال‌های گذشته اجرایی می‌شد با هزینه بسیار کمتر از امروز این امر محقق می‌شد و امیدواریم در فاز نخست طی چند ماه آینده محدوده اطراف امامزاده موسی مبرقع شامل فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف امامزاده ساماندهی یابد و در اختیار زائران قرار گیرد.

شاهچراغی ابراز داشت: مساحت کل پروژه ۸۵۰۰ متر مربع است که از این میزان ۷۰۰۰ متر مربع شامل صحن‌ها و رواق‌های امامزاده و ۱۵۰۰ متر مربع نیز مسیرها دسترسی به این امامزاده است.

استاندار قم تاکید کرد: تلاش می‌شود تا تمامی مصوبات سفر رئیس جمهور به قم اجرایی شود و طرحی بر زمین نماند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/b0nn

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا