فرهنگ و هنر

گاهی یک عکس از صدها صفحه روزنامه تأثیرگذار است

دبیر هنری هفتمین جشنواره پاییز برگ‌ریز  :

دبیر هنری هفتمین جشنواره پاییز برگ‌ریز گفت: گاهی یک عکس به نحوی اثرگذار است که صدها صفحه روزنامه و مجله نمی‌تواند آن تأثیر را بر مخاطب داشته باشد.

به گزارش ندای قم، مهدی جعفری در آیین اختتامیه هفتمین مسابقه عکس پاییز برگ‌ریز که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عکاسی قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت عکس به عنوان یک رسانه در دنیای امروز تأکید کرد: گاهی یک عکس به نحوی اثرگذار است که صدها صفحه روزنامه و مجله نمی‌تواند آن تأثیر را بر مخاطب داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا عکس‌هایی از زیبایی‌های قم منتشر نشود جلوه‌های زیبایی این شهر ملموس نخواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدوارم با استمرار مسابقات و جشنواره‌های هنری و حمایت از عکاسان حرفه‌ای شهر در کنار بهره‌گیری از استعدادهای هنرمندان ناشناخته آلبوم ارزشمندی از زیبایی‌های سیما و مناظر شهری برجای بماند.

دبیر هنری هفتمین جشنواره پاییز برگ‌ریز با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته تغییرات بسیار زیادی در زیباسازی و توسعه فضای سبز در شهر ایجاد شده است، اذعان داشت: ارزشمندی این زیبایی‌ها به انتشار و انعکاس آن است و عکس بهترین ابزار برای انتشار این زیبایی‌هاست.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از روند برگزاری هفمین مسابقه عکس پاییز برگ ریز پرداخت و با اشاره به ارسال 632 اثر از 70  عکاس در دو بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و عکاسی با موبایل به دبیرخانه این مسابقه ابراز کرد: بر اساس رأی هیئت‌داوران در نهایت 15 اثر در بخش دوربین حرفه‌ای و 8  اثر در بخش عکاسی با موبایل به نمایشگاه راه یافتند.

جعفری با بیان اینکه محسن قائمی از عکاسان پیشکسوت قم و خانم‌ها مونا نیکوگفتار و نسرین شیخ حسن از مدرسین دانشگاه، داوری این مسابقه را بر عهده داشتند،  خاطرنشان کرد: از میان آثار منتخب 5 اثر در بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و 4 اثر در بخش عکاسی با موبایل نیز به‌عنوان آثار برگزیده این مسابقه معرفی شدند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/p5bu

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا