فرهنگ و هنر

کاهش نرخ جمعیت، نگران کننده است

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور :

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در جمع مدیران استان قم گفت: کاهش نرخ جمعیت، نگران کننده است و وضع قوانین در این زمینه کافی نیست.

به گزارش ندای خانم زینب اختری در جمع مدیران استان با بیان اینکه کاهش نرخ جمعیت، همچنان نگران کننده است افزود: وضع قوانین در این زمینه کافی نیست.

خانم زینب اختری با اشاره به ظرفیت‌های زیادی که در قم وجود دارد گفت: باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و نهاد‌های آموزشی و فرهنگی به صورت جدی استفاده شود.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق و سقط جنین در قم گفت: تا پایان امسال ردیف اعتباری ویژه برای افزایش جمعیت در اختیار استانداری‌ها قرار می‌گیرد.

 

پرفسور محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی جمعیت وزیر کشور هم در این جلسه با بیان اینکه وضعیت جمعیت ایران در بدترین شکل ممکن است افزود: در کشور، جمعیت مولد یعنی جمعیت بین ۱۶ تا ۶۵ سال باید بیش از ۷۰ درصد باشد.

وی گفت: ایران منبع ثروت‌های طبیعی و انسانی است و ما طبق قانون و عرف باید به وظایفمان در حوزه افزایش جمعیت عمل کنیم.

استاندارقم هم در این جلسه با اشاره به اینکه استان قم ظرفیت بسیار بالایی در حوزه منابع انسانی دارد گفت: علاوه بر دستگاه‌های دولتی، گروه‌های مردمی هم می‌توانند بسیار اثربخش باشند و در سال آینده باید در مقوله تقویت گروه‌های مردمی و تشکل‌ها اقدام بیشتری انجام شود.

سید محمد تقی شاهچراغی افزود: موضوع جمعیت بسیار خاص و مهم است و شایسته نیست که در استان قم شاخص‌های نرخ رشد جمعیت، نرخ طلاق و سقط جنین در این وضعیت باشد.

بعد از این جلسه مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور در جامعه الزهرا حضور یافت و با طلاب خواهر تبادل نظر کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/syxl

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا